Anàlisi de la Interacció Docent [105773]
Cladellas, Ramon
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Additional title: Analysis of Teacher-learner Interaction
Additional title: Análisis de la Interacción Docente
Date: 2020-21
Abstract: L'objectiu principal és analitzar la relació alumne-professor dins del procés d'ensenyament-aprenentatge. Si bé, també s'analitzen les variables pròpies dels alumnes, aquesta assignatura fonamentalment pretén apropar a l'estudiant al coneixement psicològic del professor, tant pel que fa a les variables clàssicament reconegudes com a significatives per al desenvolupament del procés instruccional (ex: el pensament del professor, els processos de planificació, la gestió del temps, etc. ) com d'altres de contingut personal emocional i social (emocions, motivacions, expectatives, etc. ) que, tal vegada amb menys reconeixement explícit, exerceixen tanmateix una molt notable influència en la seva actuació professional. Així també es pretén que l'estudiant tingui una visió clara de quines metodologies utilitzen els diferents docents, així com els instruments que hi ha per avaluar a aquests. En definitiva, es tracta d'una assignatura en que es tingui conexiement i es pugui valorar que ha de fer o no un bon professor i quina relació ha de tenir aquest amb els alumnes.
Abstract: El objetivo principal es analizar la relación alumno-profesor en el proceso de enseñanza-aprendizaje. Si bien, se analizan las variables propias de los alumnos, esta asignatura fundamentalmente pretende acercar al estudiante al conocimiento psicológico del profesor, tanto por lo que respecta a las variables clásicamente reconocidas como significativas para el desarrollo del proceso instruccional (Ej: el pensamiento del profesor, los procesos de planificación, la gestión del tiempo, etc. ) como de otros de contenido personal, emocional y social (emociones, motivaciones, expectativas, etc. . ) que, tal vez con menos reconocimiento explícito, ejercen también una muy notable influencia en su actuación profesional. Así, también se pretende que el estudiante tenga una visión clara de que metodologías utilizan los diferentes docentes, así como los instrumentos que existen para evaluar estos. En definitiva, se trata de una asignatura en que se tenga conocimiento y se puede valorar que tiene que realizar o no un buen profesor y que relación tiene que tener con los alumnos.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Psicologia [2502443]
Study plan: Grau en Psicologia [954]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 105.4 KB

Anglès
5 p, 104.0 KB

Castellà
5 p, 105.3 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2020-07-03, last modified 2023-01-28



   Favorit i Compartir