Economia política [101077]
Trillas Jané, Francesc
López Andrés, Francesc Xavier
Veciana Botet, Paula
Mundet Pons, Jordi
Cubeiro Rodriguez, Didac
Silvi, Mariateresa
Cano Berlanga, Sebastian
García-López, Miquel-Àngel
Navarro Gálvez, Francisco
Castells-Quintana, David
Bel Piñana, Maruixa Paula
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Títol variant: Political Economy
Títol variant: Economía política
Data: 2020-21
Resum: L'objectiu de l'assignatura és proporcionar les eines bàsiques desenvolupades fins ara per la ciència econòmica i que permeten analitzar i comprendre bona part de la realitat social actual, així com també qüestions d'organització econòmica persistents a tota societat humana. Algunes de les qüestions que es 1 qüestions d'organització econòmica persistents a tota societat humana. Algunes de les qüestions que es plantegen són les següents: Des de quan, i per què, hi ha mercats i diner, i quina és la seva funció? Per què i quan creixen, o, al contrari, tanquen, les empreses? D'on surten els beneficis de les empreses? Què és la productivitat, i per què és important? Què son, i com poden ajudar els mercats de drets d'emissions a la sostenibilitat del planeta? Quines qüestions planteja el Canvi Climàtic? Com es pot mesurar el grau de desigualtat dins d'un país? Quines són les causes de la desigualtat i la pobresa dins d'una societat? Quines implicacions tenen les desigualtats de gènere? Quines intervencions públiques milloren el benestar col·lectiu, i quines no? Quines intervencions disminueixen la desigualtat i quines no? Per què hi ha diferències tan grans de renda per càpita entre els diferents països del mon? Què son els cicles econòmics? Quines són les causes i les conseqüències de la inflació? Per què hi ha atur, i per què el nombre d'aturats varia al llarg del temps? Tot i la complexitat de les preguntes plantejades, l'objectiu és que l'alumnat, en acabar el curs, hagi après a utilitzar les eines bàsiques de què disposem actualment per començar a tractar aquestes qüestions amb rigor i de manera autònoma, i sàpiga com buscar informació sobre els fets, com analitzar-los i com distingir entre anàlisi, valoració i opinió. Aquest esforç ha de permetre la participació fonamentada de l'alumnat com a part de la ciutadania als debats sobre polítiques públiques tant d'àmbit local com global, així com facilitar el seguiment de matèries de caire econòmic al llarg de la titulació.
Resum: El objetivo de la asignatura es proporcionar las herramientas básicas desarrolladas hasta ahora por la ciencia económica y que permiten analizar y comprender buena parte de la realidad social actual, así como también cuestiones de organización económica persistentes en toda sociedad humana. Algunas de las cuestiones que 1 cuestiones de organización económica persistentes en toda sociedad humana. Algunas de las cuestiones que se plantean son las siguientes: ¿Desde cuando, y por qué, hay mercados y dinero, y cuál es su función? ¿Por qué y cuando crecen, o, al contrario, cierran, las empresas? ¿De dónde salen los beneficios de las empresas? ¿Qué es la productividad, y por qué es importante? ¿Qué son los mercados de derechos de emisiones y cómo pueden ayudar a la sostenibilidad del planeta? ¿Qué cuestiones plantea el Cambio Climático? ¿Como se puede medir el grado de desigualdad dentro de un país? ¿Cuáles son las causas de la desigualdad y la pobreza dentro de una sociedad? ¿Qué implicaciones tienen las desigualdades de género? ¿Qué intervenciones públicas mejoran el bienestar colectivo, y cuáles no? ¿Qué intervenciones disminuyen la desigualdad y cuáles no? ¿Por qué hay diferencias tan grandes de renta per cápita entre los diferentes países del mundo? ¿Qué son los ciclos económicos? ¿Cuáles son las causas y las consecuencias de la inflación? ¿Por qué hay paro, y por qué el número de parados varía a lo largo del tiempo? A pesar de la complejidad de las preguntas planteadas, el objetivo es que el alumnado, al terminar el curso, haya aprendido a utilizar las herramientas básicas de que disponemos actualmente para empezar a tratar estas cuestiones con rigor y de manera autónoma, y sepa cómo buscar información sobre los hechos, cómo analizarlos y cómo distinguir entre análisis, valoración y opinión. Este esfuerzo debe permitir la participación fundamentada del alumnado como parte de la ciudadanía en los debates sobre políticas públicas tanto de ámbito local como global, así como facilitar el seguimiento de materias de carácter económico a lo largo de la titulación.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Sociologia [2500262] ; Relacions Internacionals [2503778] ; Ciència política i gestió pública [2500259]
Pla d'estudis: Grau en Ciència Política i Gestió Pública i Grau en Dret [1209] ; Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1282] ; Grau en Sociologia [1361] ; Grau en Ciència Política i Gestió Pública [1362] ; Grau en Ciència Política i Gestió Pública i Grau en Sociologia [1402] ; Grau en Relacions Internacionals [1404] ; Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1440] ; Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818] ; Grau en Sociologia [819]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 120.3 KB

Anglès
8 p, 116.1 KB

Castellà
8 p, 118.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2020-07-10, darrera modificació el 2023-01-28



   Favorit i Compartir