Comptabilitat de gestió [101201]
Noguera Noguera, Maria
Butkouskaya, Vera
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera

Títol variant: Management Accounting
Títol variant: Contabilidad de gestión
Data: 2020-21
Resum: 1. Proporcionar els coneixements necessaris que permetin a l'alumne identificar i entendre el context econòmic-financer de la comptabilitat de costos, familiaritzant-lo amb la seva terminologia i aplicacions. 2. Aconseguir que l'alumne descobreixi i sàpiga utilitzar la relació existent entre l'estructura de costos, nivell d'activitat i el benefici d'una empresa. 3. Conèixer i saber utilitzar els diferents sistemes d'acumulació de costos per valorar inventaris i mesurar resultats. 4. Formar l'alumne en els diferents sistemes d'acumulació i assignació de costos utilitzats per valorar el cost d'un producte o servei i confeccionar el corresponent compte de resultats analític, identificant els costos del producte i els costos del període. 5. Iniciar l'alumne en la problemàtica dels costos indirectes de manera que estigui familiaritzat amb els principals mètodes utilitzats a la pràctica per a la seva imputació en el cost del producte o servei. 6. Mostra l'elaboració del càlcul del cost estàndard 7. Descriure la diferència entre Pressupostos fixes i pressupostos flexibles 8. Introduir els alumnes en l'anàlisi de desviacions 9. Introduir als estudiants el concepte de pressupost mestre i ajudar-los a entendre els principals beneficis que aporta a l'organització. 10. Descriure els principals components d'un pressupost mestre 11. Mostrar com es determinar un pressupost mestre i les desviacions de vendes. 1 11. Mostrar com es determinar un pressupost mestre i les desviacions de vendes. 12. Mostrar com es descomponen les desviacions de costos del pressupost flexible en components de preu i d'eficiència. 13. Mostrar com es descomponen les desviacions del pressupost de vendes en tots els seus components (volum de mercat, quota de mercat, preu mig de mercat i preu relatiu de mercat) 14. Diferenciar costos i ingressos rellevants dels costos i ingressos irrellevants en contextos de presa de decisions.
Resum: 1. Proporcionar los conocimientos necesarios que permitan al alumno identificar y entender el contexto económico-financiero de la contabilidad de costes, familiarizándolo con su terminología y aplicaciones. 2. Conseguir que el alumno descubra y sepa utilizar la relación existente entre la estructura de costes, nivel de actividad y el beneficio de una empresa. 3. Conocer y saber utilizar los diferentes sistemas de acumulación de costes para valorar inventarios y medir resultados. 4. Formar al alumno en los distintos sistemas de acumulación y asignación de costes utilizados para valorar el coste de un producto o servicio y confeccionar la correspondiente cuenta de resultados analítica, identificando los costes del producto y los costes del período. 5. Iniciar al alumno en la problemática de los costes indirectos de modo que esté familiarizado con los principales métodos usados en la práctica para su imputación en el coste del producto o servicio. 6. Mostrar la elaboración del cálculo del coste estándar 7. Describir la diferencia entre Presupuestos fijos y presupuestos flexibles 8. Introducir a los alumnos en el análisis de desviaciones 9. Introducir a los estudiantes el concepto de presupuesto maestro y ayudarlos a entender los principales beneficios que aporta a la organización. 10. Describir los principales componentes de un presupuesto maestro 11. Mostrar cómo se determinar un presupuesto maestro y las desviaciones de ventas. 1 11. Mostrar cómo se determinar un presupuesto maestro y las desviaciones de ventas. 12. Mostrar cómo se descomponen las desviaciones de costes del presupuesto flexible en componentes de precio y de eficiencia. 13. Mostrar cómo se descomponen las desviaciones del presupuesto de ventas en todos sus componentes (volumen de mercado, cuota de mercado, precio medio de mercado y precio relativo) 14. Diferenciar costes e ingresos relevantes de los costes e ingresos irrelevantes con el fin de tomar decisiones.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Turisme [2500894]
Pla d'estudis: Grau en Turisme [1345] ; Grau en Turisme [820]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 125.2 KB

Anglès
5 p, 124.6 KB

Castellà
5 p, 124.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2020-07-10, darrera modificació el 2023-01-28



   Favorit i Compartir