Educació i contextos educatius [101644]
Agud Morell, Ingrid
Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa
Barrera Corominas, Aleix
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Additional title: Education and Educational Contexts
Additional title: Educación y contextos educativos
Date: 2020-21
Abstract: L'assignatura aborda el fenomen educatiu dins la societat actual i com aquest pot contribuir a generar una societat més justa. Des dels contexts sociologic, politic i institucional de l'educació, mostra la rellevància d'aquesta en el desenvolupament individual i col·lectiu de les persones i grups, tot identificant, a grans trets, algunes de les limitacions més rellevants inherents al món de l'educació avui. Considera els marcs socials, polítics i institucionals com a referents generals on s'emmarca l'actuació dels agents que intervenen en un territori, aula o altre espai educatiu. L'assignatura també contribueix a l'orientació educativa de l'alumnat de primer any a la facultat de Ciències de l'Educació, en presentar els possibles àmbits d'intervenció dels diferents professionals de l'educació i els contextos en què la seva actuació es desenvolupa. En aquest sentit, també té una clara funció propedèutica per cursos posteriors. Alguns dels objectius formatius són: 1 Alguns dels objectius formatius són: Comprendre l'educació com un fenòmen en el que incideixen múltiples contextos (social, polític i institucional); Desenvolupar pensament crític sobre els fenòmens educatius així com el desenvolupament de la perspectiva de gènere en l'educació; Relacionar realitats educatives concretes amb decisions i opcions socioeducatives; Identificar les dimensions socials i polítiques que emmarquen l'activitat pedagògica.
Abstract: La asignatura aborda el fenómeno educativo en la sociedad actual y cómo éste puede contribuir a generar una sociedad más justa. Desde los contextos sociológico, político e institucional de la educación, muestra la relevancia de ésta en el desarrollo individual y colectivo de las personas y grupos, identificando, a grandes rasgos, algunas de las limitaciones más relevantes inherentes al mundo de la educación hoy. Considera los marcos sociales, políticos e institucionales como referentes generales donde se enmarca la actuación de los agentes que intervienen en un territorio, aula u otro espacio educativo. La asignatura también contribuye a la orientación educativa del alumnado de primer año en la facultad de Ciencias de la Educación, al presentar los posibles ámbitos de intervención de los diferentes profesionales de la educación y los contextos en que su actuación se desarrolla. En este sentido, también tiene una clara función propedéutica para cursos posteriores. 1 Algunos de los objetivos formativos son: Comprender la educación como un fenómeno en el que inciden múltiples contextos (social, político e institucional); Desarrollar pensamiento crítico sobre los fenómenos educativos así como el desarrollo de la perspectiva de género en la educación; Relacionar realidades educativas concretas con decisiones y opciones socioeducativas; Identificar las dimensiones sociales y políticas que enmarcan la actividad pedagógica.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Educació Infantil [2500797] ; Educació social [2500260] ; Pedagogia [2500261] ; Educació primària [2500798]
Study plan: Grau en Educació Primària [1140] ; Màster Universitari en Recerca en Educació [1169] ; Grau en Pedagogia [1211] ; Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283] ; Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363] ; Grau en Educació Social [827] ; Grau en Educació infantil [847] ; Grau en Educació Primària [896]



Català
13 p, 135.9 KB

Anglès
12 p, 133.3 KB

Castellà
13 p, 135.4 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Study plans

 Record created 2020-07-17, last modified 2020-09-05



   Favorit i Compartir