visitant ::
identificació
|
|||||||||||||||
Cerca | Lliura | Ajuda | Servei de Biblioteques | Sobre el DDD | Català English Español |
Pàgina inicial > Materials acadèmics > Guies docents > Educació per a la ciutadania |
Títol variant: | Education for Citizenship |
Títol variant: | Educación para la ciudadanía |
Data: | 2020-21 |
Resum: | 1. Avaluar des dels estudis socials els moviments polítics actuals que reivindiquen la revitalització de la democràcia. 2. Analitzar i valorar la concepció de l'educació per a una ciutadania democràtica a la majoria de països d'Europa i del món. 3. Interpretar el paper dels mitjans de comunicació en l'educació democràtica i en la formació del pensament crític. 4. Avaluar les tecnologies digitals i les xarxes socials des de la seva aportació als estudis socials i la democràcia. 5. Valorar les diferents webs de ciutadania i drets humans dels organismes internacionals i ONG, com la UE, UNESCO, Amnistia Internacional, etc. 6. Caracteritzar els criteris per a la selecció dels continguts i per al desenvolupament de la competència social i ciutadana, i de la resta de competències. 1 7. Comprendre diferents enfocaments teòrics i propostes pràctiques al voltant de l'educació política, jurídica i econòmica, per a la inclusió social, en contextos d'educació formal ino forma 8. Visibilitzar el sexisme i i les desigualtats, crear conciència i opinió fonamentada. |
Resum: | 1. Evaluar desde los estudios sociales los movimientos políticos actuales que reivindican la revitalización de la democracia. 2. Analizar y valorar la concepción de la educación para una ciudadanía democrática en la mayoría de países de Europa y del mundo. 3. Interpretar el papel de los medios de comunicación en la educación democrática y en la formación del pensamiento crítico. 4. Evaluar las tecnologías digitales y las redes sociales desde su aportación a los estudios sociales y la democracia. 5. Valorar las diferentes webs de ciudadanía y derechos humanos de los organismos internacionales y ONG, como la UE, UNESCO, Amnistía Internacional, etc. 6. Caracterizar los criterios para la selección de los contenidos y para el desarrollo de la competencia social y ciudadana, y del resto de competencias. 1 7. Comprender diferentes enfoques teóricos y propuestas prácticas en torno a la educación política, jurídica y económica, para la inclusión social, en contextos de educación formal y no formal. 8. Visibilizar el sexismo y las desigualdades, crear conciencia y opinión argumentada. |
Drets: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: | Català, anglès, castellà |
Titulació: | Educació Social [2500260] ; Pedagogia [2500261] |
Pla d'estudis: | Grau en Educació Primària [1140] ; Grau en Pedagogia [1211] ; Grau en Educació Social [827] ; Grau en Educació Infantil [847] ; Grau en Educació Primària [896] |
Document: | Objecte d'aprenentatge |
Català 6 p, 111.5 KB |
Anglès 6 p, 111.4 KB |
Castellà 6 p, 110.1 KB |