Context social i gestió escolar [102007]
García Gracia, Maribel
Pallarés Mercader, Rosa Maria
Sanjuán González, Carme
Sanchez Gelabert, Albert
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Social Context and School Management
Título variante: Contexto social y gestión escolar
Fecha: 2020-21
Resumen: L'assignatura Context Social i Gestió Escolar està orientada a comprendre les relacions entre educació i societat, i més particularment, la influència de les desigualtats socials i de l'entorn sobre l'alumnat i les escoles. Igualment, pretén donar una perspectiva global sobre els centres educatius. Està impartida per professorat de les àrees de Sociologia i Didàctica i Organització Educativa. El seu disseny i ubicació al Pla d'Estudis permet que estigui perfectament complementada amb l'assignatura Practicum I, i amb els continguts treballats a l'assignatura Contextos Educatius. Objectius: 1. Analitzar la relació entre l'entorn social i l'escolar i les relacions socials que es produeixen en el si de l'escola. 2. Aplicar la perspectiva sociològica a l'anàlisi de la realitat educativa i dels diferents contextos socials. 3. Conèixer les funcions socials de la institució escolar i els efectes dels canvis (socials, culturals, demogràfics, etc. ) sobre l'educació i l'escola. 1 4. Comprendre els factors de desigualtat social i els seus efectes sobre l'educació i el rendiment escolar, amb especial referència a les desigualtats d'origen social i a les desigualtats de gènere. 5. Identificar les variables organitzatives que configuren un centre educatiu i la seva interrelació. 6. Comprendre les relacions entre els diferents plantejaments institucionals de centre i la seva dinàmica. 7. Comprendre l'estructura organitzativa de l'escola. 8. Analitzar els principals òrgans de govern, participació i suport dels centres educatius. 9. Identificar els condicionants espacials, temporals i materials queinflueixen en l'activitat educativa i la seva gestió. 10. Comprendre la importància de les relacions en el si de la comunitat escolar per assegurar la convivència i assolir els objectius que es planteja el centre.
Resumen: La asignatura Contexto Social y Gestión Escolar está orientada a comprender las relaciones entre educación y sociedad, y más particularmente, la influencia de las desigualdades sociales y del entorno sobre el alumnado y las escuelas. Igualmente, pretende dar una perspectiva global sobre el funcionamiento de los centros educativos. Está impartida por profesorado de las áreas de Sociología y Didáctica y Organización Educativa. Su diseño y ubicación en el Plan de Estudios permite que esté perfectamente complementada con la asignatura Practicum I, y con algunos de los temas trabajados en la asignatura Contextos Educativos. Objetivos: 1. Analizar la relación entre el entorno social y escolar y las relaciones sociales que se producen en el seno de la escuela. 2. Aplicar la perspectiva sociológica en el análisis de la realidad educativa y de los diferentes contextos sociales. 3. Conocer las funciones sociales de la institución escolar y los efectos de los cambios (sociales, culturales, demográficos, etc. ) sobre la educación y la escuela. 1 4. Comprender los factores de desigualdad social y sus efectos sobre la educación y el rendimiento escolar, con especial referencia a las desigualdades de origen social y a las desigualdades de género. 5. Identificar las variables que configuran un centro educativo y su interrelación. 6. Comprender las relaciones entre los diferentes planteamientos institucionales de centro y su dinámica. 7. Comprender la estructura organizativa de la escuela. 8. Analizar los principales órganos de gobierno, participación y apoyo de los centros educativos. 9. Analizar los condicionantes espaciales, temporales y materiales que influyen en la actividad educativa y su gestión. 10. Comprender la importancia de las relaciones en el seno de la comunidad educativa para asegurar la convivencia y alcanzar los objetivos de la organización escolar.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Educació Infantil [2500797]
Plan de estudios: Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283] ; Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363] ; Grau en Educació Infantil [847]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 121.8 KB

Anglès
7 p, 121.1 KB

Castellà
7 p, 122.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2020-07-17, última modificación el 2023-07-22



   Favorit i Compartir