Aprenentatge i desenvolupament II [102084]
Morodo, Andy
Flores, Marta
Donada, Susana
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Learning and Development II
Título variante: Aprendizaje y desarrollo II
Fecha: 2020-21
Resumen: L'assignatura Aprenentatge i Desenvolupament II forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007). Es tracta d'una formació bàsica, de caràcter obligatori, relacionada amb les matèries bàsiques de l'àrea del coneixement de Ciències Socials i Jurídiques: Educació i Psicologia. En el seu conjunt, la matèria té 18 crèdits ECTS, que es distribueixen en tres assignatures de caràcter obligatori, de 6, 4 i 5 crèdits respectivament: Aprenentatge i Desenvolupament I; Aprenentatge i Desenvolupament II i Diferències i Inclusió. Cada assignatura té una durada semestral i es situen als cursos de segon i tercer. Aprenentatge i desenvolupament II és una assignatura bàsica de 4 crèdits dins del Pla d'estudis de Graduat/da en Educació Primària. Conjuntament amb la resta d'assignatures del pla d'estudis, molt especialment les de pedagogia, sociologia i didàctiques específiques, s'orienta a la professionalització creixent de l'estudiant de Magisteri. Té l'objectiu d'ajudar a construir criteris per a l'anàlisi i comprensió de les pràctiques educatives escolars i desenvolupar habilitats per al disseny i la pràctica de l'ensenyament. 1 Els objectius formatius de l'assignatura són: Analitzar la interacció entre els processos de desenvolupament i aprenentatge, i valorar lainfluència dels diferents contextos educatius. Identificar i interpretar les diferents necessitats educatives i d'aprenentatge de l'alumnat. Analitzar actuacions educatives en l'àmbit de l'educació formal i aprofundir els aspectes cognitius, motrius, afectius i socials interactius del desenvolupament. Analitzar els propis processos d'aprenentatge, l'organització del coneixement i els processos psicosocials i motivacionals que tenen lloc en el context de l'aprenentatge escolar. Revisar les pròpies creences i teories sobre l'aprenentatge i l'ensenyament amb l'ajut de les aportacions teòriques més rellevants, l'anàlisi sobre l'experiència personal com a mestres i com a alumnes, l'anàlisi de les observacions realitzades durant el Pràcticum, i la contrastació amb els companys/es.
Resumen: La asignatura Aprendizaje y Desarrollo II forma parte de la materia Formación Básica: Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (Orden MinisterialECI/3857/2007). Se trata de una formación básica, de carácter obligatorio, relacionada con las materias básicas del área de conocimiento de Ciencias Sociales y Jurídicas: Educación y Psicología. En su conjunto, la materia tiene 18 créditos ECTS, que se distribuyen en tres asignaturas de carácter obligatorio, de 6, 4 y 5 créditos respectivamente: Aprendizaje y Desarrollo I; Aprendizaje y Desarrollo II y Diferencias e Inclusión. Cada asignatura tiene una duración semestral y se sitúa en los cursos de segundo y tercero. Aprendizaje y Desarrollo II es una asignatura básica de 4 créditos dentro del Plan de Estudios de Graduado/a en Educación Primaria. Conjuntamente con el resto de las asignaturas del plan de estudios, muy especialmente las de pedagogía, sociología y didácticas específicas, se orienta en la profesionalización creciente del estudiante de Magisterio. Tiene el objetivo de ayudar a construir criterios para el análisis y comprensión de las prácticas educativas escolares y desarrollar habilidades para el diseño y la practicas de la 1 comprensión de las prácticas educativas escolares y desarrollar habilidades para el diseño y la practicas de la enseñanza. Los objetivos formativos de la asignatura son: Analizar la interacción ente los procesos de desarrollo y aprendizaje, y valorar la influencia de los diferentes contextos educativos. Identificar e interpretar las diferentes necesidades educativas y de aprendizaje del alumnado. Analizar actuaciones educativas en el ámbitos de la educación formal y profundizar en los aspectos cognitivos, motrices, afectivos y sociales interactivos del desarrollo. Analizar los propios procesos de aprendizaje, la organización delconocimiento y los procesos psicosociales y motivacionales que tienen lugar en el contexto del aprendizaje escolar. Revisar las propias creencias y teorías sobre el aprendizaje y la enseñanza con la ayuda de las aportaciones teóricas más relevantes, el análisis sobre la experiencia personal como maestros y como alumnos, el análisis de las observaciones realizadas durante el Prácticum I, y la contrastación con los/las compañeros/as.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Educació Primària [2500798]
Plan de estudios: Grau en Educació Primària [1140] ; Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283] ; Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363] ; Grau en Educació Primària [896]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 118.2 KB

Anglès
6 p, 112.1 KB

Castellà
7 p, 116.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2020-07-17, última modificación el 2023-07-22



   Favorit i Compartir