Didàctica de les ciències experimentals [102089]
Marbà Tallada, Anna
Pipitone Vela, Maria Carolina
Cantero Riveros, Beatriz Ximena
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Teaching Experimental Sciences
Títol variant: Didáctica de las ciencias experimentales
Data: 2020-21
Resum: El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén ampliar i aprofundir en els continguts i les competències necessàries per tal d'impartir l'assignatura del Coneixement del Medi. A l'assignatura es fa èmfasi en les idees científiques que cal treballar amb l'alumnat de primària (el que anomenarem continguts de la ciència escolar), i en la manera de plantejar el procés d'ensenyament-aprenentatge com una activitat que integra la indagació, la modelització i la comunicació. Els objectius de l'assignatura són: 1) Identificar i discutir els continguts de ciència escolar bàsics - idees clau- que es treballen a l'Educació primària. 2) Aprofundir en la perspectiva del procés d' ensenyament i aprenentatge de la ciència escolar com una activitat que integra la indagació, la modelització i la comunicació (fer, pensar i parlar) 3) Conèixer, proposar i avaluar activitats per afavorir el desenvolupament de la competència científica a primària.
Resum: El planteamiento de la asignatura dentro del plan de estudios de los maestros de educación primaria pretende ampliar y profundizar en los contenidos y las competencias necesarias con tal de impartir la asignatura del Conocimiento del medio. En la asignatura se hace énfasis en las ideas científicas que se tienen que trabajar con el alumnado de primaria (lo que llamaremos contenidos de la ciencia escolar), y en la manera de plantear el proceso de enseñanza-aprendizaje como una actividad que integra la indagación, la modelización y la comunicación. Los objetivos de la asignatura son: 1) Identificar y discutir los contenidos de ciencia escolar básicos -ideas clave- que se trabajan en la educación primaria. 2) Profundizar en la perspectiva del proceso de enseñanza y aprendizaje de la ciencia escolar como una actividad que integra la indagación, la modelización y la comunicación (hacer, pensar y hablar). 3) Conocer, proponer y evaluar actividades para favorecer el desarrollo de la competencia científica en primaria.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Educació primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140] ; Màster Universitari en Recerca en Educació [1169] ; Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283] ; Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363] ; Grau en Educació Primària [896]



Català
7 p, 116.5 KB

Anglès
8 p, 117.3 KB

Castellà
7 p, 116.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2020-07-17, darrera modificació el 2020-10-31



   Favorit i Compartir