Metodologia de la Programació [102764]
Valveny Llobet, Ernest
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Título variante: Programming Methodology
Título variante: Metodología de la Programación
Fecha: 2020-21
Resumen: Aquesta assignatura forma part de la matèria Informàtica i s'ha de veure com la continuació lògica de la part de programació de l'assignatura Fonaments d'Informàtica. L'objectiu bàsic és aprofundir en les nocions bàsiques de la programació imperativa introduïdes a Fonaments d'Informàtica i introduir els principis de la programació orientada a objectes. D'aquesta forma, els objectius formatius que es proposen per a l'assignatura són els següents: Entendre el cicle de vida del software: analitzar el problema (entendre el que se'ns demana), disseny (proposar una solució al problema), implementació (codificació en un llenguatge de programació de la solució escollida), prova (realització d'un test de manera sistemàtica per assegurar la correctesa de la solució implementada). Entendre el concepte d'algorisme com a eina de resolució de problemes amb l'ordinador i aprendre els conceptes fonamentals de l'algorísmica. Comprendre les principals estructures de la programació imperativa i utilitzar-les correctament per resoldre problemes algorísmics de certa complexitat. Conèixer les diferents estructures per representar informació dins dels algorismes, tant els tipus de dades estàtics (taules, registres i cadenes de caràcters) com els tipus de dades dinàmics (piles, cues, llistes), per poder utilitzar l'estructura de dades més adient per representar la informació associada un problema algorísmic. Entendre i aplicar correctament els principis bàsics de la programació orientada aobjectes: concepte de classe i encapsulament de dades. Dotar l'alumne de la capacitat de disseny d'algorismes per a la resolució de problemescomplexos,introduint demanera progressiva i sistemàtica una metodologia rigorosa i estructurada de programació, basada fonamentalment en la tècnica del disseny descendent d'algorismes. Programar en un llenguatge de programació real i conèixer les diferents fases de desenvolupament 1 Programar en un llenguatge de programació real i conèixer les diferents fases de desenvolupament d'un programa: escriptura, compilació i muntatge i execució i prova. Desenvolupar els programes seguint unes normes d'estil tendents a aconseguir programes de qualitat. Dins d'aquestes normes d'estil s'engloben aquelles que faciliten la comprensió del codi, com poden ser l'ús de comentaris, la indentació del codi, la utilització de noms adequats per variables i funcions, etc.
Resumen: Esta asignatura forma parte de la materia Informática y debe verse como la continuación lógica de la parte de programación de la asignatura Fundamentos de Informática. El objetivo básico es profundizar en las nociones básicas de programación imperativa introducidas en Fundamentos de Informática e introducir los principios de la programación orientada a objetos. De esta forma, los objetivos formativos que se proponen para la asignatura son los siguientes: Entender el ciclo de vida del software: análisis (entender lo que se nos pide), diseño (proponer una solución al problema), implementación (codificación en un lenguaje de programación de la solución elegida), prueba (realización de un test de manera sistemática para asegurar la corrección de la solución implementada). Entender el concepto de algoritmo como herramienta de resolución de problemas con el ordenador y aprender los conceptos fundamentales de la algorítmica. Comprender las principales estructuras de la programación imperativa y utilizarlas correctamente para resolver problemas algorítmicos de cierta complejidad. Conocer las diferentes estructuras para representar información dentro de los algoritmos, tanto los tipos de datos estáticos (tablas, registros y cadenas de caracteres) como los tipos de datos dinámicos (pilas, colas, listas), para poder utilizar la estructura de datos más adecuada para representar la información asociada un problema algorítmico. Entender y aplicar correctamente los principios básicos de la programación orientada a objetos: concepto de clase y encapsulamiento de datos. Dotar al alumno de la capacidad de diseño de algoritmos para la resolución de problemas complejos, introduciendo demanera progresiva y sistemática una metodología rigurosa y estructurada de programación, basada fundamentalmente en la técnica del diseño descendente de algoritmos. Programar en un lenguaje de programación real y conocer las diferentes fases de desarrollo de un 1 Programar en un lenguaje de programación real y conocer las diferentes fases de desarrollo de un programa: escritura, compilación y montaje y ejecución y prueba. Desarrollar los programas siguiendo unas normas de estilo tendentes a conseguir programas de calidad. Dentro de estas normas de estilo engloban aquellas que facilitan la comprensión del código, como pueden ser el uso de comentarios, la indentación del código, la utilización de nombres adecuados para variables y funciones, etc.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Plan de estudios: Grau en Enginyeria Informàtica (Menció en Enginyeria de Computadors) i Grau en Enginyeria Electrònica de Telecomunicació [1206] ; Grau en Enginyeria Informàtica (Menció en Tecnologies de la Informació) i Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació [1207] ; Enginyeria Informàtica [958]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 114.9 KB

Anglès
6 p, 112.7 KB

Castellà
6 p, 113.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2020-07-17, última modificación el 2023-07-22



   Favorit i Compartir