Disseny de Projectes STEM per a l'Àula de Primària [105055]
Couso, Digna
Rios Rubiras, Bernat
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Additional title: Designing STEM Project for the Primary School Classroom
Additional title: Diseño de Proyectos STEM para el Aula de Primaria
Date: 2020-21
Abstract: El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén introduir iaprofundir en les eines pel disseny i avaluació de seqüències d'ensenyament i aprenentatge, projectes, racons i sortides de l'àmbit matemàtic i/o científic (STEM). A l'assignatura s'utilitzen les idees científiques i matemàtiques (el que anomenem continguts de la ciència i lamatemàtica escolar) i de didàctica de les ciències i les matemàtiques (com ara la idea de pràctica científica imatemàtica, el paper del llenguatge, la importància de la contextualització, etc. ) apreses a les assignatures obligatòries de ciències i matemàtiques del grau per tal de dissenyar i planificar de forma eficient tant laimplementació com l'avaluació d'activitats, projectes i/o seqüències d'ensenyament i aprenentatge competencials i de l'àmbit STEM per l'aula de primària. Des d'una visió de l'ensenyament i aprenentatge de les ciències i les matemàtiques com 1 Des d'una visió de l'ensenyament i aprenentatge de les ciències i les matemàtiques com a pràctica científica i matemàtica escolar, es pretén planificar i avaluar activitats que integren el fer, pensar i parlar ciències i matemàtiques a l'aula, es a dir, que promouen la indagació científica i la resolució de problemes matemàtics, la modelització i la comunicació i/o argumentació de les ciències i les matemàtiques en l'alumnat, tot reflexionant sobre la naturalesa de l'activitat científica i matemàtica que reflecteixen aquestes activitats. Des d'una visió de l'aprenentatge com a progressió de coneixement i competència al llarg de l'escolartizació, el disseny i seqüenciació dels aprenentatges es planteja a nivell de conversa, sessió, unitat didàctica, curs i etapa escolar, utilitzant les idees de cicle d'aprenentatge i progressió d'aprenentatge per guiar l'acció docent. Des del punt de vista de l'avaluació com a regulació dels aprenentatges, l'avaluació es planteja com integrada en el procés d'ensenyament i aprenentatge, on el foment de la metacognició i autoregulació en l'alumnat esconsidera essencial i es fomenta mitjançant l'ús d'estratègies d'avaluació innovadores com ara la co-avalaució i l'auto-avaluació, així com el disseny compartit de rúbriques d'avaluació. Finalment, des d'un marc competencial en el que s'ensenyen i aprenen ciències i matemàtiques per "actuar" en el món (és a dir, per reflexionar, argumentar, decidir, avaluar, etc. amb coneixement i pensament científic i matemàtic), aquestes activitats i seqüències d'ensenyament i aprenentatge han d'estar contextualitzades encontextos adients amb rellevància personal, social o global per l'alumnat. Els objectius de l'assignatura són: 1) Aprofundir en la indagació, la resolució de problemes, la modelització i l'argumentació (fer, pensar i parlar)com a pràctiques científiques i matemàtiques escolars i planificar i avaluar activitats d'ensenyament iaprenentatge que les integrin. 2) Adaptar, dissenyar i avaluar seqüències d'activitats d'ensenyament i aprenentatge, projectes, caixes, espais i/o racons, . . . d'acord a les idees de cicle d'aprenentatge, progressió de coneixement als nivells micro i macro de l'àmbit científico-matemàtic (STEM) i les metodologies seguides (com ara l'ABP, l'APS,. . . ). 3) Adaptar, proposar i avaluar activitats d'avaluació des de la perspectiva de l'avaluació com a regulació dels aprenentatges. 4) Justificar i utilitzar contextos d'ensenyament i aprenentatge adequats per l'ensenyament de les ciències i lesmatemàtiques i rellevants per l'alumnat des del punt personal, social i/o global.
Abstract: El planteamiento de la asignatura dentro del plan de estudio de los maestros de educación primaria pretende introducir iaprofu 1 En la asignatura se utilizan las ideas científicas y matemáticas (lo que llamamos contenidos de la ciencia y la matemàtica esc Desde una visión de la enseñanza y aprendizaje de las ciencias y las matemáticas como práctica científica y matemática esc Desde una visión del aprendizaje como progresión de conocimiento y competencia a lo largo de la escolarización, el diseño y Desde el punto de vista de la evaluación como regulación de los aprendizajes, la evaluación se plantea como integrada en el Finalmente, desde un marco competencial en el que se enseñan y aprenden ciencias y matemáticas para "actuar" en el mund Los objetivos de la asignatura son: 1) Profundizar en la indagación, la resolución de problemas, la modelización y la argu 2) Adaptar, diseñar y evaluar secuencias de actividades de enseñanza y aprendizaje, 3) Adaptar, proponer y evaluar actividades de evaluación desde la perspectivade la ev 4) Justificar y utilizar contextos de enseñanza y aprendizaje adecuados para la enseñ.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Educació Primària [2500798]
Study plan: Grau en Educació Primària [1140] ; Grau en Educació Primària [896]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 115.9 KB

Anglès
6 p, 113.1 KB

Castellà
6 p, 112.8 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2020-07-17, last modified 2023-07-22



   Favorit i Compartir