La pràctica matemàtica a l'aula d'educació infantil [101987]
Edo Basté, Maria Mercè
Chico Gutierrez, Judit
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Mathematical Practice in the Early Childhood Education Classrooms
Título variante: La práctica matemática en el aula de educación infantil
Fecha: 2020-21
Resumen: "La pràctica matemàtica a l'aula d'infantil" és la continuació natural de l'assignatura "Les matemàtiques en el currículum d'infantil" realitzada el curs anterior. La nova assignatura desenvolupa el coneixement pràctic i l'aplicació del currículum matemàtic d'infantil. Se centra en els blocs de contingut matemàtic de geometria, mesura i anàlisi de dades, fent èmfasi en el coneixement, anàlisi i disseny de situacions educatives per l'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques a l'educació infantil, concretament de 3 a 6 anys i recuperant el que s'havia après de l'escola bressol en el curs anterior. És per això que des de l'assignatura: La pràctica matemàtica a l'aula d'infantil, es vol incidir en la capacitat de relacionar i integrar els coneixements que els estudiants estan adquirint a vàries assignatures i obtenir així una visió globalitzadora i interdisciplinària de la docència en les primeres edats. Objectius formatius: 1. Conèixer el contingut matemàtic curricular dels 0 als 6 anys de geometria, mesura i anàlisi de dades. 2. Conèixer i analitzar situacions didàctiques interdisciplinàries, identificant els continguts matemàtics i els d'altres àrees que s'hi treballen. 3. Dissenyar situacions didàctiques d'ensenyament i aprenentatge matemàtic per a infants de 3 a 6 anys.
Resumen: "La práctica matemática en el aula de infantil" es la continuación natural de la asignatura "Las matemáticas en el currículo de infantil" realizada el curso anterior. La nueva asignatura desarrolla el conocimiento práctico y la aplicación del currículo matemático de infantil. Se centra en el conocimiento, el análisis y el diseño de situaciones educativas para la enseñanza y aprendizaje de las matemáticas en la educación infantil, con especial énfasis en el parvulario y recuperando lo que se había aprendido de la etapa 0-3. Es por ello que desde la asignatura: La práctica matemática en el aula de infantil, se quiere incidir en la capacidad de relacionar e integrar los conocimientos que los estudiantes están adquiriendo en varias asignaturas y obtener así una visión globalizadora e interdisciplinar de la docencia en las primeras edades. Objetivos formativos: 1. Conocer el contenido matemático curricular de los 0 a los 6 años: geometría, medida y análisis de datos. 2. Conocer y ser capaz de analizar situaciones didácticas interdisciplinares, identificando los contenidos matemáticos y los contenidos de otras áreas que se trabajan. 3. Diseñar situaciones didácticas de enseñanza y aprendizaje matemático para niños de 3 a 6 años.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Educació Infantil [2500797]
Plan de estudios: Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283] ; Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363] ; Grau en Educació infantil [847]



Català
5 p, 105.5 KB

Anglès
5 p, 106.9 KB

Castellà
5 p, 104.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2020-07-24, última modificación el 2020-09-05



   Favorit i Compartir