Llenguatges Audiovisuals i Expressió Artística [102031]
Empain, Joanna
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Additional title: Audiovisual Languages and Artistic Expression
Additional title: Lenguajes Audiovisuales y Expresión Artística
Date: 2020-21
Abstract: Contextualització En el món-imatge en el que vivim, és necessari conèixer tots aquells llenguatges i eines que construeixen gran part de la cultura visual que ens envolta, amb l'objectiu de despertar l'esperit crític davant aquest allau d'imatges, per aprendre estratègies per poder utilitzar els diferents llenguatges que les formen. En aquesta assignatura estudiarem les possibilitats expressives dels diferents llenguatges audiovisuals (fotografia, vídeo, infografia i animació, etc. ), creant propostes artístiques personals o en grup, que oferiran als i les estudiants a utilitzar-ne les seves possibilitats dins l'aula d'educació infantil i primària. També s'oferiran recursos per l'ensenyament i coneixement de les arts visuals i plàstiques a educació infantil i primària en l'àmbit dels llenguatges audiovisuals. Aprofundiment en els coneixements i fonaments de l'art, de l'expressió plàstica i dels llenguatges audiovisuals. Ús del llenguatge plàstic i dels llenguatges audiovisuals per l'expressió personal i col·lectiva i la comprensió de les cultures (percepció, interpretació, creació, expressió i producció). Coneixement i desenvolupament del currículum d'expressió visual i plàstica per l'educació infantil i 1 Coneixement i desenvolupament del currículum d'expressió visual i plàstica per l'educació infantil i primària a través de projectes (cicles 0-6 i 6-12). Interconnexió del llenguatge plàstic i dels llenguatges audiovisuals amb altres llenguatges i capacitats dels nens en l'etapa 0-12 anys. Adquisició de criteris per l'avaluació i la comprensió de les arts i dels llenguatges audiovisuals en la seva aplicació didàctica en l'etapa d'educació infantil i primària. Consciència del paper de l'educació en la no transmissió d'estereotips de gènere i en la transformació social.
Abstract: Contextualización En el mundo-imagen en el que vivimos, es necesario conocer todos aquellos lenguajes y herramientas que construyen gran parte de la cultura visual que nos rodea, con el objetivo de despertar el espíritu crítico ante esta avalancha de imágenes, y con el fin de aprender estrategias para poder utilizar los diferentes lenguajes que las forman. En esta asignatura estudiaremos las posibilidades expresivas de los diferentes lenguajes audiovisuales (fotografía, vídeo, infografía, animación, etc. ), creando propuestas artísticas personales o en grupo, que ofrecerán a las estudiantes a utilizar sus posibilidades dentro del aula de educación infantil y primaria. También se ofrecerán recursos para la enseñanza y conocimiento de las artes visuales y plásticas en educación infantil y primaria en el ámbito de los lenguajes audiovisuales. Objetivos Profundización en los conocimientos y fundamentos del arte, de la expresión plástica y de los lenguajes audiovisuales. Uso del lenguaje plástico y los lenguajes audiovisuales para la expresión personal y colectiva y la comprensión de las culturas (percepción, interpretación, creación, expresión y producción). Conocimiento y desarrollo del currículo de expresión visual y plástica para la educación infantil y primaria a través de proyectos (ciclos 0-6 y 6-12). Interconexión del lenguaje plástico y los lenguajes audiovisuales con otros lenguajes y capacidades de 1 Interconexión del lenguaje plástico y los lenguajes audiovisuales con otros lenguajes y capacidades de los niños en la etapa0-12 años. Adquisición de criterios para la evaluación y la comprensión de las artes y de los lenguajes audiovisuales en su aplicación didáctica en la etapa de educación infantil y primaria. Conciencia del papel de la educación en la no transmisión de estereotipos de género y en la transformación social.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Educació Infantil [2500797] ; Educació Primària [2500798]
Study plan: Grau en Educació Primària [1140] ; Màster Universitari en Recerca en Educació [1169] ; Grau en Educació Infantil [847] ; Grau en Educació Primària [896]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 112.1 KB

Anglès
5 p, 110.4 KB

Castellà
5 p, 111.0 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2020-07-24, last modified 2023-07-22



   Favorit i Compartir