Projectes per Ensenyar i Aprendre Llengua [103536]
Fontich, Xavier
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Projects for Teaching and Learning Language
Títol variant: Proyectos para Enseñar y Aprender Lengua
Data: 2020-21
Resum: Optativa que forma part de la menció de Llengües de la titulació d'Educació Primària i que aprofundeix sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengües oficials. S'orienta a reflexionar sobre els reptes que presenten les pràctiques de la formació lingüística dels escolars a Catalunya i a trobar nous plantejaments didàctics per treballar a les aules, en un moment de debat educatiu i social sobre les metodologies. S'organitza amb un treball de seminari que posa en contacte constantment les pràctiques docents i els marcs teòrics que les fonamenten i expliquen. Els objectius consisteixen a assolir coneixements i habilitats en els següents aspectes de la didàctica de la llengua: - La selecció i la integració dels diferents tipus de continguts lingüístics i comunicatius del currículum en unitats d'ensenyament i aprenentatge inspirades en els resultats de les recerques actuals, unitats que s'acostumen a anomenar "projectes" o "seqüències didàctiques". - La consideració del multilingüisme de la nostra societat i del currículum escolar com a fets que determinen la planificació dels aprenentatges lingüístics i les propostes d'intervenció a les aules. - L'observació reflexiva de la realitat de l'aula en relació amb els coneixements aportats per la investigació didàctica com un element clau per a la innovació docent i la millora de l'educació a les escoles del nostre país.
Resum: Optativa que forma parte de la mención de Lenguas de la titulación de Educación Primaria y que se dedica a profundizar sobre la enseñanza y el aprendizaje de las lenguas oficiales. Se orienta a reflexionar sobre los retos más difíciles que presentan las prácticas de la formación lingüística de los escolares en Cataluña y a hallar planteamientos didácticos para trabajar en las aulas. Se organiza a base de un trabajo de seminario que pone en contacto constantemente las prácticas docentes con los marcos teóricos que las fundamentan y explican. Los objetivos de la asignatura consisten en lograr conocimientos y habilidades en los siguientes aspectos de la didáctica de la lengua: - La selección y la integración de distintos tipos de contenidos lingüísticos y comunicativos del currículum en unidades de enseñanza y aprendizaje inspiradas en los resultados de las investigaciones actuales, unidades que se suelen conocer por el nombre de "proyectos" o "secuencias didácticas". La relación con los contenidos de las otras áreas. - La consideración del multilingüismo de nuestra sociedad y del currículum escolar como hechos que determinan la planificación de los aprendizajes lingüísticos y las propuestas de intervención en las aulas. - La observación reflexiva de la realidad del aula en relación con los conocimientos aportados por la investigación didáctica como un elemento clave para la innovación docente y la mejora de la educación en las escuelas de nuestro país.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140] ; Grau en Educació Primària [896]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
4 p, 102.3 KB

Anglès
4 p, 102.4 KB

Castellà
4 p, 102.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2020-07-24, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir