Roles and Patterns of Interaction in EFL Group Work
Núñez Marsal, Clara
Dooly, Melinda
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials

Descripció: 50 pag.
Resum: This dissertation aims at identifying the roles and patterns of interaction that students adopt during group work, as well as at determining in which ways this may affect collaborative group work in heterogeneous classrooms in terms of both proficiency level and attitude. To do so, we retrieved previously established categories, namely: equality and mutuality; dominant, passive, novice, and expert roles, which serve as the basis for the theoretical framework in this study. Four recordings were analyzed and the results observed in the qualitative and interpretative analysis confirm that some patterns are potentially more conductive to higher mutuality and collaborative levels. This work is also consistent with previous studies and corroborates that balanced mixed-level groups and peer assistance require previous task preparation and group setting by the teacher. Finally, these findings pave the way for a more in-depth analysis on how to best combine roles and foster collaboration taking patterns into account.
Resum: L'objectiu d'aquest treball és identificar els rols i patrons d'interacció que els estudiants adopten fent treballs en grup, així com establir de quina manera poden afectar al treball en classes heterogènies en relació amb el nivell i l'actitud. Per dur a terme aquest estudi, es va recórrer a categories ja encunyades, a saber: igualtat i mutualitat; rols dominant, passiu, principiant i expert, les quals van servir de base per al marc teòric d'aquest treball. Es van analitzar quatre gravacions fetes amb aquest objectiu i els resultats observat mitjançant l'anàlisi qualitativa i interpretativa confirmen que alguns patrons són potencialment més propicis per obtenir nivells de mutualitat i cooperació més alts. Aquest treball també coincideix amb estudis anteriors i corrobora que per aconseguir grups equil·librats de diferents nivells i ajuda entre companys cal que el professor prepari per endavant la tasca i la distribució del grup. Per últim, aquests resultats obren la porta a una anàlisis més exhaustiva sobre com fer la millor combinatòria de rols i promoure la cooperació tenint en compte els patrons.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Facultat de Ciències de l'Educació. Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Document: masterThesis
Matèria: Treball en equip en educació ; Interacció educativa ; Educació inclusiva ; Treball en equip ; Aspectes psicológics ; Alumnes d'ensenyament secundari ; Estudi de casos ; Atenció a la diversitat ; Ensenyament secundari ; Roles and patterns of interaction ; Collaborative group work ; Proficiency ; Equality ; Mutuality ; Heterogeneous groups



1241x1754, 733.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de l'Educació, TFM

 Registre creat el 2020-07-27, darrera modificació el 2021-05-30



   Favorit i Compartir