El Renaixement: el Desig en la Poesia i el Teatre des de Shakespeare a Milton [42302]
Curbet, Joan
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Date: 2020-21
Abstract: Objectius i Contextualització El curs ofereix un examen detallat de les vàries repreentacions del desig femení en l'anglaterra del Renaixement. Ens acostarem a les múltiples configuracions i transformacions de la identitat femenina en el Renaixement anglès, cobsiderat aquí no pas com un període cultural aïllat, sinó en el contexte europeu. Examinarem els diversos discursos sobre el desig en aquesta época, entenent el terme desig en els seus sentits més amples, llegint-lo com a compulsió biológica i cultural, i com l'impuls que permet al "jo" trascendir el seu context immediat, i transformar-lo. La nostra perspectiva es centrarà en autors com Spenser, Shakespeare i Milton, i en altres dones escriptores de l'època, i mostrarà com el desig femaní és presentat com un objecte de profunda fascinació i temor: aom un impuls que reclaa una constant regimentació i control, i que també pot superar aquestes constriccions degut a la seva força transformativa. Examinarem dos textos a cadascuna de les sessions: un text que pertany al período històric que examinem, i un article crític que revisa i discuteix el text a la llum de la nostra perspectiva contemporània. Capacitats Analitzar i sitetitza información a un nivel avançat. Analitzar la relació entre facors, procesos i fanòmens, en l'adquisició de coneixement literari, el seu aprenentage i la seva historia i cultura. Aplcar el coneixement metodològic de dades estadístiques, tractament i codificació de dades multilingües, análisis de textos multilingües, análisis de texto literaris, etc, per a la recerca sobre el tema. Comunicar el coneixement adquirit i lescontribucions de la recerca correctament, acuradament i clarament, tant oralment com de manera escrita. Argumentar criticament, establir judicis i presentar idees sobre la base de infmació originada de la producción 1 Argumentar criticament, establir judicis i presentar idees sobre la base de infmació originada de la producción científica en aquestes àrees. Desenvolupar coneixement autònom, aplicable als procesos de recerca. Mostrar respecte cap a les opinions, valors i comportament d'altres. Distingir i contrastar els diferents models teòrics i metodològics aplicats a la recerca sobre la literatura anglesa. Distingir i contrastar els diferents models teorics i metodològics que s'apliquen a l'estudi acadèmic de l' adquisició, ensenyament i ús de l'anglès com un segon llenguatge en contextos multilingües i multiculturals, estudis literaris i estudis culturals. Usar la llengua anglesa per a proposits academics i relacionats amb modes de recerca en la literatura del Renaixement en contextos mutilingüístics i multiculturals, i en estudis literaris i culturals.
Abstract: Objetivos y Contextualización El curso ofrece un examen detallado de las varias representaciones del deseo femenino en Inglaterra del Renacimiento. Nos acostumbramos a las múltiples configuraciones y transformaciones de la identidad femenina en el Renacimiento inglés, considerado aquí no como un período cultural aislado, sino en el contexto europeo. Examinaremos los diversos discursos sobre el deseo en esta época, entendiendo el término "deseo" en sus sentidos más amplios leyendo como compulsión biológica y cultural, y como el impulso que permite al "yo" trascender en su contexto inmediato, y transformarlo. Nuestra perspectiva se centrará en autores como Spenser, Shakespeare y Milton, y en otras mujeres escritoras de la época, y mostrará como el deseo femenino es presentado con un objeto de profunda fascinación y temor: como un impulso que reclama una constante regimentación y control, y que también puede superar estas constricciones debido a la fuerza transformativa. Examinaremos dos textos en cada una de las sesiones: un texto que pertenece al período histórico que examinamos, y un artículo crítico que revisa y discute el texto a la luz de nuestra perspectiva contemporánea. Capacidades Analizar y sintetizar información a un nivel avanzado. Analizar la relación entre factores, procesos y fenómenos, en la adquisición de conocimiento literario, su aprendizaje y su historia y cultura. Aplicar el conocimiento metodológico de dadtos estadísticas, tratamiento y codificación de datos multilingües, análisis de texto literarios, etc. , para la investigación sobre el tema. Comunicar el conocimiento adquirido y las contribuciones de la investigación correctamente, cuidadosamente 1 Comunicar el conocimiento adquirido y las contribuciones de la investigación correctamente, cuidadosamente y claramente tanto oralmente como de manera escrita. Argumentar críticamente, establecer juicios y presentar ideas sobre la base de información originada de la producción científica en estas áreas. Desarrollar conocimiento autónomo, aplicable a los procesos de investigación. Mostrar respeto hacia las opiniones, valores y comportamiento de otros. Distinguir y contrastar los diferentes modelos teóricos y metodológicos aplicados a la investigación sobre la literatura inglesa. Distinguir y contrastar los diferentes modelos teóricos y metodológicos que se apliquen al estudio académico de la adquisición, enseñamiento y uso del inglés como un segundo lenguaje en contextos multilingües y multiculturales, estudios literarios y estudios culturales. Usar la lengua inglesa para propósitos académicos y relacionados con modas de investigación en la literatura del Renacimiento en contextos multilingües y multiculturales, y en estudios literarios y culturales.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Estudis Anglesos Avançats / Advanced English Studies [4313157]
Study plan: Màster Universitari en Estudis Anglesos Avançats / Advanced English Studies [1099]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 108.9 KB

Anglès
5 p, 105.5 KB

Castellà
6 p, 108.5 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2020-07-31, last modified 2023-01-22



   Favorit i Compartir