Reflexions entorn l'escola taller de les mines prehistòriques de Gavà
Blasco, Mònica
Borrell, Mònica (Museu de Gavà)

Fecha: 2000
Resumen: En aquest escrit s'analitza, amb la perspectiva de vora deu anys, l'escola taller de les Mines Prehistòriques de Gavà, una experiència adreçada a la formació d'auxiliars d'excavació arqueològica i de difusió del patrimoni les realitzacions de la qual van contribuir de forma important a fer visitable un dels conjunts arqueològics més singulars del país i afavoriren l'avanç del coneixement científic i la definició d'un programa de difusió per al jaciment. L'aprofitament formatiu i posterior inserció laboral dels seus alumnes, de dubtosa efectivitat, cal analitzar-ho en el context general del programa d'escoles taller i posar-ho també en relació amb les característiques pròpies del mercat laboral de l'arqueologia i del patrimoni històric en general.
Resumen: En este escrito se analiza, con la perspectiva de casi diez años, la escuela taller de las Minas Prehistóricas de Gavá, una experiencia dirigida a la formación de auxiliares de excavación arqueológica y de difusión del patrimonio, cuyas realizaciones contrtibuyeron en gran medida a hacer visitable uno de los conjuntos arqueológicos más singulares del país y que favorecieron el avance en el conocimiento científico y la definición de un programa de difusión para el yacimiento. El aprovechamiento formativo y posterior inserción laboral de sus alumnos, de dudosa efectividad, ha de analizarse en el contexto general del programa de las escuelas taller y ponerlo también en relación con las características propias del mercado laboral de la arqueología y del patrimonio histórico en general.
Resumen: In this text the almost ten year-old experience of the "Escola Taller de les Mines Prehistòriques" of Gavà is analysed. This project was aimed at the training of assistants for archaeological excavations and for heritage presentation. It contributed in a significant way to present to the public one of the most singular archaeological sites of the country. It also promoted advances in their scientific research and in the definition of a presentation programme. Its educational use and the subsequent entry in the labour market, of arguable effectivity, has to be analysed within the general context of the programme of "escoles-taller", linking it with the own characteristics of the labour market in relation to archaeology and to cultural heritage.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicado en: Treballs d'arqueologia, N. 6 (2000) , p. 131-143, ISSN 2339-6490

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/TreballsArqueologia/article/view/29274


11 p, 47.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Treballs d'arqueologia
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2022-02-20



   Favorit i Compartir