Home > Course materials > Course guides > Didàctica de la Música |
Additional title: | Teaching Music |
Additional title: | Didáctica de la Música |
Date: | 2020-21 |
Abstract: | Aquest bloc mostrarà el destacat paper que la música hauria de desenvolupar en l'etapa d'educació secundària, així com l'aportació de models i recursos per a la docència en aquest context. Per això, es posarà l'accent en la formació didàctica i la reflexió sobre l'acció, tot i que també es contemplarà certa formació musical i cultural com a base necessària per a la pràctica docent de qualitat. Es plantegen els objectius següents: Desenvolupar habilitats i coneixements que permetin descobrir, conèixer i gaudir de la música, i fer-ne ús en la tasca docent. Reconèixer el valor de la pràctica i l'educació musical com a portadora de significats socials i culturals. Desenvolupar habilitats i coneixements que permetin una acció pedagògica inclusiva. Desenvolupar recursos i estratègies metodològiques relacionats amb la pràctica musical, concretament 1 Desenvolupar recursos i estratègies metodològiques relacionats amb la pràctica musical, concretament en les dimensions d'audició, creació i interpretació. Descobrir relacions que es poden establir entre la música (o art sonor) i altres àrees de coneixement, per tal de fomentar projectes i propostes didàctiques interdisciplinàries. Conèixer els elements del currículum i els processos de programació en didàctica de la música. Formar part i portar a terme un projecte col·lectiu on l'expressió musical hi tingui un paper central i que impliqui el desenvolupament de competències professionals Dissenyar eines i estratègies per a l'avaluació formativa i formadora Ser capaç de formular i fonamentar principis psicopedagògics enrelació a la pròpia tasca docent. Introduir-se a qüestions fonamentals de la recerca en didàctica de la música. |
Abstract: | Este bloque mostrará el destacado papel que la música debería desarrollar en la etapa de educación secundaria, así como la aportación de modelos y recursos para la docencia en este contexto. Por ello, se hará hincapié en la formación didáctica y la reflexión sobre la acción, aunque también se contemplará cierta formación musical y cultural como base necesaria para la práctica docente de calidad. Se plantean los siguientes objetivos: • Desarrollar habilidades y conocimientos que permitan descubrir, conocer y disfrutar de la música, y hacer uso en la tarea docente. 1 • Reconocer el valor de la práctica y la educación musical como portadora de significados sociales y culturales. • Desarrollar habilidades y conocimientos que permitan una acción pedagógica inclusiva. • Desarrollar recursos y estrategias metodológicas relacionados con la práctica musical, concretamente en las dimensiones de audición, creación e interpretación. • Descubrir relaciones que se pueden establecer entre la música (o arte sonoro) y otras áreas de conocimiento, con el fin de fomentar proyectos y propuestas didácticas interdisciplinares. • Conocer los elementos del currículo y los procesos de programación en didáctica de la música. • Formar parte y llevar a cabo un proyecto colectivo donde la expresión musical tenga un papel central y que implique el desarrollo de competencias profesionales • Diseñar herramientas y estrategias para la evaluación formativa y formadora • Ser capaz de formular y fundamentar principios psicopedagógicos con relación a la propia tarea docente. • Introducir a cuestiones fundamentales de la investigación en didáctica de la música. |
Rights: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Language: | Català, anglès, castellà |
Studies: | Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4310486] |
Document: | Objecte d'aprenentatge |
Català 9 p, 126.2 KB |
Anglès 9 p, 124.8 KB |
Castellà 9 p, 125.9 KB |