Google Scholar: citations
El problema de la masculinització de la ciència a l'escola : causes i conseqüències
Fernández Padilla, Cristina

Additional title: The problem of science's masculinization in school : causes and consequences
Date: 2020
Abstract: L'educació de les dones ha estat lligada a la cria de les futures generacions durant molts segles però, grà-cies als canvis socials, legislatius i educatius que ha experimentant la societat, l'oferta educativa de les do-nes s'ha equiparat a la dels homes. El present treball analitza si avui en dia persisteixen els estereotips i bi-aix de gènere en l'ensenyament-aprenentatge de les ciències i quins factors influeixen en major mesura en l'elecció d'estudis post-obligatoris, emocions vers l'E-A de les ciències i l'autocapacitació científica en una mostra de 186 estudiants d'Educació Secundària Obligatòria d'un centre concertat religiós de Sabadell. Els resultats evidencien una clara interiorització de les diferències per gènere i una presència rellevant dels este-reotips de gènere en quant a les emocions, autocapacitació científica i elecció d'estudis post-obligatoris que demostren l'absència d'inclusió de la perspectiva de gènere en l'educació.
Abstract: Women's education has been linked to the breeding of future generations for many centuries but, thanks to the social, legislative and educational changes that society has undergone, women's education offer has been equated to that of men. This paper analyzes whether stereotypes and gender bias persist in the teach-ing-learning of science and what factors influence the choice of post-compulsory studies, emotions towards the T-L of the sciences and the scientific self-qualification in a sample of 186 Compulsory Secondary Edu-cation students from a religious center in Sabadell. The results show a clear internalization of gender differ-ences and a significant presence of gender stereotypes in terms of emotions, scientific self-qualification and choice of post-compulsory studies that demonstrate the absence of inclusion of the gender perspec-tive in education.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Estereotips ; Ciència ; Gènere ; Androcentrisme ; Stereotypes ; Science ; Gender ; Androcentrism
Published in: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 41 (2020) , p. 38-47 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències) , ISSN 1699-6712

Adreça alternativa: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n41-fernandez
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/375452
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/10.5565-rev-ciencies.439
DOI: 10.5565/rev/ciencies.439


10 p, 572.4 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Ciències
Articles > Research articles

 Record created 2020-10-24, last modified 2022-10-16



   Favorit i Compartir