La transversalidad de género en la formación inicial de los docentes de secundaria. Una propuesta para las universidades catalanas
Kermanshahi Garcia, Seddighe
González Motos, Sheila, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Data: 2020
Resum: Este proyecto de intervención trata sobre incorporar la transversalidad de género o gender mainstreaming en la formación inicial de los docentes de secundaria. El estudio responde a los principales retos que surgen de la falta de formación docente en perspectiva de género (cultura androcéntrica, sexismo y actitudes estereotipadas). Este proyecto parte de una metodología cuantitativa y cualitativa. El proyecto combina la incorporación del gender mainstreaming en el currículum del máster y la introducción de sesiones formativas y de sensibilización para los docentes. El objetivo final es eliminar la transmisión de la cultura androcéntrica, proporcionando herramientas transversales a los docentes.
Resum: Aquest projecte d'intervenció tracta sobre incorporar la transversalitat de gènere o gender mainstreaming a la formació inicial dels docents de secundària. L'estudi respon als principals reptes que sorgeixen de la manca de formació docent en perspectiva de gènere (cultura androcèntrica, sexisme i actituds estereotipades) Aquest projecte parteix d'una metodologia quantitativa i qualitativa. El projecte combina la incorporació del gender mainstreaming al currículum del màster i la introducció de sessions formatives i de sensibilització per als docents. L'objectiu final és eliminar la transmissió de la cultura androcèntrica, proporcionant eines transversals als docents.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Política Social, Treball i Benestar [4313228]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Política Social, Treball i Benestar [1120]
Document: Treball de fi de postgrau ; Text
Matèria: Gender mainstreaming ; Cultura androcéntrica ; Sexismo ; Formación inicial docente ; Jóvenes ; Coeducación ; ESO ; Cultura androcèntrica ; Sexisme ; Formació inicial docent ; Joves ; Coeducació



49 p, 742.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències Polítiques i Sociologia. TFM

 Registre creat el 2020-10-30, darrera modificació el 2025-03-29



   Favorit i Compartir