Data: |
1993 |
Resum: |
This work presents research on children's ideas conceming cells. The concept of the cell is studied from 13 years onwards and is developed in many biology textbooks at this level. The autor's hypothesis is that the concept of the cell is very complex and that it is not possible to understand the functioning as a living organism, nor is it possible to understand the functioning of its organs until a basic knowlege of biochemistry, respiration and photosyntesis is acquired. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Aprenentatge de conceptes ;
Cultura científica ;
Educació General Bàsica ;
Aprenentatge memorístic ;
Microscopia electrònica i bioquímica ;
Funcions cel·lulars |
Publicat a: |
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 1 (1993) p. 63-68, ISSN 2174-6486 |