Data: |
1992 |
Resum: |
This paper analyses the general ways of reasoning used by students when learning the propagation of a signal on a string. Tendencies towards a reduction of the number of variables can be brought out. On the one hand, students tend to combine the variables into a single notion. Their reasoning seems to be based on the idea of a material object (here the bump on the string), described through this single notion. On the other hand, they consider simultaneously never more than two variables so that relations they have learned are changed into binary associations. From this analysis, some pedagogical implications are derived. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Senyal transversal a una corda ;
Fenòmens ondulatoris ;
Magnituds físiques ;
Capital ;
Associacions binàries ;
Moviment ;
Velocitat ;
Electrocinètica ;
Termodinàmica |
Publicat a: |
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 1 (1992) p. 49-57, ISSN 2174-6486 |