Google Scholar: cites
El papel del péndulo en la construcción del paradigma newtoniano
Solaz-Portolés, Joan Josep (Universitat de Valéncia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
Sanjosé López, Vicent (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)

Data: 1992
Resum: This paper shows the important role of one of the most common instruments, the pendulum, in the construction of the newtonian paradigm. From the analysis of some interesting applications carried out by the greatest scientists of that time, we conclude that the appropriate use of the pendulum in the classroom can be an easy way to introduce historical and epistemological evolution of basic physical concepts.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Galileu ; Llei de l'isocronisme pendular ; Huygens i el pèndul ; Medició del temps ; Força centrífuga ; Conservació de l'energia ; Newton i el pèndul ; Massa, pes i teoria de la gravitació universal ; Hooke i el pèndul ; Anàlisi del moviment planetari ; Pèndul de Focault ; Sistemes de referència inercials o privilegiats
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 1 (1992) p. 95-100, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/39894
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v10-n1-solaz-sanjose
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4657


6 p, 320.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2008-02-01, darrera modificació el 2021-08-28



   Favorit i Compartir