![]() |
|||||||||||||||
![]() |
Cerca | Lliura | Ajuda | Servei de Biblioteques | Sobre el DDD | Català English Español |
Pàgina inicial > Articles > Articles publicats > El eje mediterráneo y las redes transeuropeas de transporte (RTE-T) : |
Títol variant: | The mediterranean axis and the trans-european transport networks (TEN-T) : a history of failing to meet. From the Essen Summit (1994) to the external dimension (2006) |
Data: | 2007 |
Resum: | Josep Vicent Boira analitza com, malgrat la cohesió de l'Arc Mediterrani i de les seves fortes relacions comercials i socials, s'ha anat perdent interès polític en la seva materialització física. Argumenta múltiples raons -poc interès de la UE, falta d'una organització institucional permanent de la regió- que, combinades amb el sistema d'assignació de projectes de la UE, on prevalen els interessos nacionals per sobre dels criteris a escala europea, han impedit la consolidació de l'eix. Així mateix, el concepte de l'Espanya radial no ha afavorit el desenvolupament dels eixos nord-sud que estructuran la Península. |
Drets: | Tots els drets reservats. |
Llengua: | Castellà i Anglès |
Document: | Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: | Xarxes transeuropees de transport ; Eix mediterrani ; Xarxes ferroviàries europees d'alta velocitat (1990) ; Projectes prioritaris d'Essen (1994) ; Decisió 1.692 (1996) ; De Palacio (2006) ; Disseny de les RTE-T |
Publicat a: | Papers : Regió Metropolitana de Barcelona : Territori, estratègies, planejament, N. 44 (2007) p. 44-57, ISSN 2013-7958 |
Castellà 14 p, 690.6 KB |
Anglés 6 p, 63.3 KB |