Estratègies d'orientació i acció tutorial : eines que poden evitar l'abandonament escolar prematur
Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Additional title: Estrategias de orientación y acción tutorial: herramientas que pueden evitar el abandono escolar temprano
Date: 2021
Abstract: Avançar cap a unes societats més inclusives i equitatives requereix parar esment als contextos educatius, socials i laborals. A Espanya, la continuïtat en els itineraris de formació i educació dels joves es veu amenaçada per l'alta taxa d'abandó escolar en edats primerenques. Des de l'Àrea de Didàctica i d'Organització Educativa del Departament de Pedagogia Aplicada, lideren el Projecte Orienta4YEL, un programa que advoca per la creació de centres educatius que incorporin estratègies d'acció tutorial i d'orientació dirigides a joves amb el risc d'abandonar els estudis. Les primeres observacions vaticinen uns resultats molt positius.
Abstract: Avanzar hacia unas sociedades más inclusivas e igualitarias requiere prestar atención a los contextos educativos, sociales y laborales. En España, la continuidad en los itinerarios de formación y educación de los jóvenes se ve amenazada por la alta tasa de abandono escolar en edades tempranas. Desde el Área de Didáctica y de Organización Educativa del Departamento de Pedagogia Aplicada, lideran el Proyecto Orienta4YEL, un programa que aboga por la creación de centros educativos que incorporen estrategias de acción tutorial y de orientación dirigidas a jóvenes con riesgo de abandonar los estudios. Las primeras observaciones vaticinan unos resultados muy positivos.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català i Castellà
Document: Article ; divulgació ; Versió publicada
Published in: UAB divulga, Maig 2021, ISSN 2014-6388



Català
3 p, 517.1 KB

Español
3 p, 518.7 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > UAB Divulga
Articles > Dissemination

 Record created 2021-05-28, last modified 2022-02-05



   Favorit i Compartir