Imatges i Símbols: Relacions Afectives i de Gènere [102583]
Martorell Soldevila, Nuria
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Título variante: Images and Symbols: Emotional and Gender Relationships
Título variante: Imágenes y Símbolos: Relaciones Afectivas y de Género
Fecha: 2021-22
Resumen: L'estudi de les diferents formes d'interpretació i producció dels sistemes simbòlics de la nostra cultura ens permeten conèixer aspectes importants de les representacions mentals i també d'aspectes funcionals de l'individu, la qual cosa constitueix una eina important de diagnòstic i intervenció d'ordre psicològic i pedagògic. 1. Estudi de les representacions mentals expressades a través de diferents sistemes de simbolització: temes d'ordre cognitiu, i en especial d'ordre socio-afectiu i de gènere. 2. Estudi de l'evolució i la construcció d'alguns sistemes de símbols i signes de la nostra cultura (construcció dels significats del llenguatge, dels objectes, de les imatges gràfiques (dibuix), audiovisuals, etc. ) per part de la població infantil i adulta. Mecanismes psicològics i funcionals d'elaboració i d'interpretació d'aquests sistemes simbòlics. 3. Utilització dels estudis anteriorment esmentats com a instrument d'anàlisi psicològica i psicopedagògica de les conductes de simbolització en diversos temes en general i, en particular, en els esmentats temes d'ordre socio-afectiu i de gènere 4. Aportació d'enfocaments psicopedagògics conseqüents, d'utilitat en tasques de diagnòstic i reeducació específica. En acabar l'assignatura l'alumnat hauria de ser capaç de: 1. Conèixer les relacions entre alguns sistemes de simbolització pròpies de la nostra cultura i l'evolució de les representacions mentals de l'individu. 2. Conèixer els mecanismes psicològics que tenen lloc quan els individus construeixen aquests sistemes 1 2. Conèixer els mecanismes psicològics que tenen lloc quan els individus construeixen aquests sistemes de simbolització (llenguatge, accions simbòliques, imatges, dibuix, escriptura, etc. ). Quan els han d'entendre i quan els han de produir. 3. Utilitzar els esmentats sistemes de simbolització com a eines d'exploració sobre temes diversos, en especial els temes d'ordre socio-afectiu i de gènere. 4. Utilitzar diferents sistemes de simbolització en tasques d'ordre psicològic i psicopedagògic.
Resumen: The study of the different forms of interpretation and production of the symbolic systems of our culture allows us to know important aspects of the mental representations as well as the functional aspects of the individual, which is an important tool for diagnosis and psychological and pedagogical intervention Goals 1. Study of the mental representations expressed through different systems of symbolization: subjects of cognitive order, and especially socio-emotional and gender order. 2. Study of the evolution and the construction of some systems of symbols and signs of our culture (construction of the meanings of language, objects, graphic images (drawing), audio-visual, etc. ) by the population child and adult Psychological and functional mechanisms for the elaboration and interpretation of these symbolic systems. 3. Use of the aforementioned studies as an instrument of psychological and psychopedagogical analysis of the syllabus behaviours in various subjects in general and in particular in the aforementioned socio-emotional and gender issues 4. Contribution of consistent psycho-pedagogical approaches, useful in diagnostic tasks and specific re-education. At the end of the course students should be able to: 1. To know the relationships between some systems of symbolism typical of our culture and the evolution 1 1. To know the relationships between some systems of symbolism typical of our culture and the evolution of the mental representations of the individual. 2. Know the psychological mechanisms that occur when individuals build these systems of symbolization (language, symbolic actions, images, drawing, writing, etc. ). When they have to understand them and when they have to produce them. 3. Use the symbolization systems as exploration tools on a variety of topics, especially issues of socio-emotional and gender order. 4. Use different systems of symbolization in tasks of psychological and psychopedagogical order.
Resumen: El estudio de las diferentes formas de interpretación y producción de los sistemas simbólicos de nuestra cultura nos permiten conocer aspectos importantes de las representaciones mentales y también de aspectos funcionales del individuo, lo que constituye una herramienta importante de diagnóstico e intervención psicológica y pedagógica. Objetivos 1. Estudio de las representaciones mentales expresadas a través de diferentes sistemas de simbolización: temas de orden cognitivo, y en especial de orden socio-afectivo y de género. 2. Estudio de la evolución y la construcción de algunos sistemas de símbolos y signos de nuestra cultura (construcción de los significados del lenguaje, de los objetos, de las imágenes gráficas (dibujo), audiovisuales, etc. ) por parte de la población infantil y adulta. Mecanismos psicológicos y funcionales de elaboración y de interpretación de estos sistemas simbólicos. 3. Utilización de los estudios anteriormente mencionados como instrumento de análisis psicológico y psicopedagógica de las conductas de simbolización en diversos temas en general y en particular en los mencionados temas de orden socio-afectivo y de genero 4. Aportación de enfoques psicopedagógicos consecuentes, de utilidad en tareas de diagnóstico y reeducación específica. Al finalizar la asignatura el estudiantado debería ser capaz de: 1. Conocer las relaciones entre algunos sistemas de simbolización propias de nuestra cultura y la 1 1. Conocer las relaciones entre algunos sistemas de simbolización propias de nuestra cultura y la evolución de las representaciones mentales del individuo. 2. Conocer los mecanismos psicológicos que tienen lugar cuando los individuos construyen estos sistemas de simbolización (lenguaje, acciones simbólicas, imágenes, dibujo, escritura, etc. ). Cuando los deben entender y cuando los han de producir. 3. Utilizar los mencionados sistemas de simbolización como herramientas de exploración sobre temas diversos, en especial los temas de orden socio-afectivo y de género. 4. Utilizar diferentes sistemas de simbolización en tareas de orden psicológico y psicopedagógico.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Psicologia [2502443]
Plan de estudios: Grau en Psicologia [1485] ; Grau en Psicologia [954]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 115.0 KB

Anglès
7 p, 114.2 KB

Castellà
7 p, 114.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2021-07-02, última modificación el 2023-01-21



   Favorit i Compartir