Estructura Social i Sociologia del Consum [103131]
Verdaguer Lozano, Josep
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Additional title: Social Structure and Consumer Sociology
Additional title: Estructura Social y Sociología del Consumo
Date: 2021-22
Abstract: El consum és una pràctica cultural i econòmica fonamental. L'estudiant de Publicitat i Relacions Públiques no pot limitar-se a entendre'l com el resultat de necessitats, desigs i decisions individuals, ni tampoc com a conseqüència exclusiva de la intervenció de poderoses instàncies de l'oferta en la demanda. En aquest mòdul proposem estudiar el consum fent-ho de l'ús dels béns en el context de la societat com a sistema d'interacció social i com un aspecte de l'estructura social. L'objectiu d'aquesta assignatura és introduir una sèrie de conceptes i teories sociològiques per tal de facilitar una aproximació a la dimensió social del consum, i per iniciar a algunes maneres d'aproximar-se empíricament a la realitat del consum contemporani, per tal d'ajudar a veure que aquestes teories ho són de les pràctiques de consum.
Abstract: Consumption is a fundamental cultural and economic practice. Students cannot confine themselves to understand it as the result of individual needs, desires and decisions, nor as the exclusive consequence of the intervention of powerful offer instances to demand. In this module we propose studying the use of goods in the context of society as a social interaction system and a social structure. Our goal is to introduce a series of sociological theories and concepts in order to facilitate an approximation to the social dimension of consumption, and to initiate some ways to approach reality of contemporary consumption empirically, in order to see these conceptual apparatuses shown as theories of consumption practices.
Abstract: El consumo es una práctica cultural y económica fundamental. El estudiante de Publicidad y Relaciones Públicas no puede limitarse a entenderlo como el resultado de necesidades, deseos y decisiones individuales, ni tampoco como consecuencia exclusiva de la intervención de poderosas instancias de la oferta en la demanda. En este módulo proponemos estudiar el consumo haciéndolo del uso de los bienes en el contexto de la sociedad como sistema de interacción social y como un aspecto de la estructura social. El objetivo de esta asignatura es introducir una serie de conceptos y teorías sociológicas para facilitar una aproximación a la dimensión social del consumo, y para iniciar a algunas maneras de aproximarse empíricamente a la realidad del consumo contemporáneo, a fin de ayudar a ver que estas teorías lo son de las prácticas de consumo.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Publicitat i Relacions Públiques [2501935]
Study plan: Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 156.1 KB

Anglès
7 p, 115.5 KB

Castellà
7 p, 115.9 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2021-07-02, last modified 2023-01-21



   Favorit i Compartir