L'Aprenentatge de Llengua Estrangera (Anglès) en l'Educació Primària Mitjançant les TIC [103580]
Dooly Owenby, Melinda
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Learning a Foreign Language (English) in Primary Education through ICT
Títol variant: El aprendizaje de lengua extranjera (inglés) en la educación primaria mediante las TIC
Data: 2021-22
Resum: Aquest curs és obligatori per a l'alumnat matriculat en la Menció d'anglès i optatiu per a qualsevol estudiant d'Educació Primària. S'adreça a tots els futurs mestres interessats a integrar l'ús de les tecnologies per promoure l'aprenentatge de llengües i el treball col·laboratiu. Aquesta assignatura aspira a obrir el camí de la capacitació del professorat d'Educació Primària per a tasques docents relacionades amb l'ensenyament de llengües estrangeres, i la utilització d'aquestes llengües per a la participació de les escoles en programes internacionals de mobilitat i de promoció del plurilingüisme. Els continguts del curs inclouen els principis bàsics d'ensenyament plurilingüe, tal com es recomana en documents a nivell Europeu, com l'"European Portfolio for Student Teachers of Languages" (EPOSTL, 2007), la "Guide for the development and implementation of curricula for plurilingual and intercultural education" (CoE, 2015) i l també inclou les característiques destacades en l'informe executiu EVALUATE (2019) sobre les competències pedagògiques-digitals requerides per a l'intercanvi virtual per promocionar l'aprenentatge de llengües. El curs té com a objectiu ajudar els mestres a facilitar les competències comunicatives de l'alumnat, dissenyar i aplicar eficaçment tasques d'aprenentatge de llengües i continguts, utilitzar projectes plurilingües per a l'aprenentatge interdisciplinari, desenvolupar criteris d'avaluació mitjançant descriptors de competències, promoure la sensibilització i la consciència lingüística i intercultural i reflexionar sobre la pràctica docent com a eina valuosa per a la formació permanent -tot això a través del'ús de tecnologies, sobretot la media social per comunicar-se amb 'partners' en altres parts del món. L'anglès com a llengua franca (o English as a Lingua Franca: ELF) serà l'idioma de la comunicació acadèmica d'estudiants i professorat en aquest curs, incloent documents escrits (programa, 1 comunicació acadèmica d'estudiants i professorat en aquest curs, incloent documents escrits (programa, lectures, etc. ) i documents audiovisuals (videoconferències, comunicació digital, etc. ), així com la llengua vehicular de la classe presencial.
Resum: This course is compulsory for any student enrolled in the English as a Foreign Language Minor and an optional subject for anyone studying to become a primary education teacher. It is therefore addressed to all prospective teachers interested in exploring how to integrate the use of technology in the promotion of language learning and collaborative work. The course aims to prepare primary education teachers in specific knowledge related to the teaching and learning of foreign languages mediated through technology, as well as explore how to use languages in school-wide participation in international mobility programs and to promote plurilingualism. The contents of the course include the core teaching principles as recommended in recent European documents such as the European Portfolio for Student Teachers of Languages (EPOSTL, 2007), the Guide for the development and implementation of curricula for plurilingual and intercultural education (CoE, 2015) and also incorporates the underlying features of digital-pedagogical competences required for virtual exchange in language education, as promoted by the EVALUATE executive report (2019). The course aims to help teachers facilitate learners' communicative competences, effectively design and implement language and content learning tasks, efficiently implement technology-mediated plurilingual, interdisciplinary project-based language learning, develop evaluation criteria that uses competence descriptors, promote students' language 1 language learning, develop evaluation criteria that uses competence descriptors, promote students' language and intercultural awareness and reflect on teaching practice as a valuable tool for training, all of this facilitated through the use of technology. This latter encompasses in particular social media as it will be used to communicate with learning partners in other parts of the world. English as a lingua franca (ELF) will be the language of scholarly communication by students and teachers in this course, including both written documents (syllabus, readings, etc. ) and audiovisual documents (video-conferences, online communication, etc. ) as well as the classroom language.
Resum: Este curso es obligatorio para los alumnos matriculados en la mención de inglés y optativo para cualquier alumno de educación primaria. Es dirigida a todos los futuros maestros interesados en integrar el uso de las tecnologías para promover el aprendizaje de lenguas y trabajo colaborativo. Esta asignatura aspira a abrir el camino de la capacitación del profesorado de educación primaria para tareas docentes relacionadas con la enseñanza de lenguas extranjeras, y la utilización de estas lenguas para la participación de las escuelas en programas internacionales de movilidad y de promoción del plurilingüismo. Los contenidos del curso incluyen los principios básicos de enseñanza como se recomienda en documentos recientes a nivel Europeo, como el European Portfolio for Student Teachers of Languages (EPOSTL, 2007) , el "Guide for the development and implementation of curricula for plurilingual and intercultural education" (CoE, 2015) y las características destacadas el informe ejecutivo EVALUATE (2019) sobre las competencias pedagógicas-digitales requeridas para el intercambio virtual para promocionar el aprendizaje de lenguas. El curso tiene como objetivo ayudar a los maestros a facilitar las competencias comunicativas de sus alumnos, diseñar y aplicar eficazmente tareas de aprendizaje de lenguas y contenidos, utilizar proyectos plurilingües para el aprendizaje interdisciplinario, desarrollar criterios de evaluación mediante descriptores de competencias, promover la sensibilización y conciencia lingüística e intercultural y reflexionar sobre la práctica docente como herramienta valiosa para la formación permanente -todo aquello a través del uso de tecnologías, sobre todo la media social para comunicarse con 'partners' en otros partes del mundo. Inglés como lengua franca (English as a Lingua Franca: ELF) será el idioma de lacomunicación académica de los estudiantes y profesores en este curso, incluyendo documentos escritos (programa, lecturas, etc. ) y documentos audiovisuales (videoconferencias, comunicación digital, etc. ), así como la lengua vehicular de la clase presencial.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140] ; Grau en Educació Primària [896]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
8 p, 132.7 KB

Anglès
8 p, 134.6 KB

Castellà
9 p, 137.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2021-07-02, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir