Pedagogia [100433]
Jurado de los Santos, Pedro
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret

Título variante: Education
Título variante: Pedagogía
Fecha: 2021-22
Resumen: Els objectius generals a assolir dins l'assignatura de Pedagogia venen formulats en els següents termes: L'alumnat del grau de criminologia serà capaç de: Aplicar els seus coneixements sobre les teories criminològiques a les experiències de conflicte i de criminalitat existents, i plantejar respostes adequades i acordes amb el marc legal existent. Transmetre al públic especialitzat i a la societat en general respostes als problemes de criminalitat i de conflicte social que tinguin en compte els drets i interessos de totes les parts involucrades, i que estiguin basades en els valors de la pacificació social, la integració social i la prevenció de nous conflictes. En aquest context, l'assignatura de Pedagogia té com a objectius específics els següents: 1. Reflexionar sobre les relacions entre l'activitat educativa i el paper dels agents educatius amb relació als conflictes i els problemes de criminalitat. 2. Comprendre els elements que intervenen en l'acció educativa i les seves interrelacions dins dels principis de momentaneïtat i irrepetibilitat. 3. Comprendre els conceptes bàsics implicats en el procés d'ensenyament-aprenentatge. 4. Analitzar les bases i els fonaments generals per a planificar, desenvolupar, avaluar, investigar i innovar processos educatius i formatius. 5. Conèixer els trets caracteritzadors de les situacions educatives institucionalitzades. D'altra banda, cal tenir present que aquesta matèria serveix de base per a l'aprofundiment i consecució 1 D'altra banda, cal tenir present que aquesta matèria serveix de base per a l'aprofundiment i consecució d'objectius establerts en les matèries de prevenció de la delinqüència i d'avaluació de programes i polítiques púbiques.
Resumen: The General objectives to be achieved in the course of pedagogy are the following: Apply knowledge about the criminological theories to the experiences of conflict and criminality and propose appropriate responses according with the existing legal framework. To convey to the public and to society in general responses to the problems of crime and social conflict that take into account the rights and interests of all parties involved, These responses must be based on the values of social pacification, social integration and the prevention of new conflicts. In this context, the subject of education has the following specific objectives; 1. Reflecting on relations between educational activity and the role of educators in relation to conflict and crime problems. 2. Understanding the elements involved in educational activities and their interrelationships. 3. Understanding the basic concepts involved in the teaching-learning process. 4. Analysing the basis and general principles to plan, develop, evaluate, research and innovate in educational processes. 5. Knowing the features of institutionalized educational situations. On the other hand, it must be borne in mind that this matter serves as the basis for the deepening and achievement of established objectives in the areas of crime prevention and the evaluation of public programs and policies. 1.
Resumen: Los objetivos generales para alcanzar en la asignatura de Pedagogía están formulados en los siguientes términos: El alumnado del grado de criminología será capaz de: Aplicar sus conocimientos sobre las teorías criminológicas a las experiencias de conflicto y de criminalidad existentes, y plantear respuestas adecuadas y acordes con el marco legal existente. Transmitir al público especializado y a la sociedad en general respuestas a los problemas de criminalidad y de conflicto social que tengan en cuenta los derechos e intereses de todas las partes involucradas, y que estén basadas en los valores de la pacificación social, la integración social y la prevención de nuevos conflictos. En este contexto, la asignatura de Pedagogía tiene como objetivos específicos los siguientes: 1. Reflexionar sobre las relaciones entre la actividad educativa y el papel de los agentes educativos con relación a los conflictos y los problemas de criminalidad. 2. Comprender los elementos que intervienen en la acción educativa y sus interrelaciones dentro de los principios de momentaneidad e irrepetible. 3. Comprender los conceptos básicos implicados en el proceso de enseñanza-aprendizaje. 4. Analizar las bases y los fundamentos generales para planificar, desarrollar, evaluar, investigar e innovar procesos educativos y formativos. 5. Conocer los rasgos caracterizadores de las situaciones educativas institucionalizadas. 1 5. Conocer los rasgos caracterizadores de las situaciones educativas institucionalizadas. Por otra parte, hay que tener presente que esta materia sirve de base para la profundización y consecución de objetivos establecidos en las materias de prevención de la delincuencia y de evaluación de programas y políticas púbicas.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Criminologia [2500257]
Plan de estudios: Grau de Dret [1284] ; Grau en Criminologia i Grau en Dret [1411] ; Grau en Criminologia [805]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 117.1 KB

Anglès
6 p, 116.2 KB

Castellà
6 p, 116.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2021-07-09, última modificación el 2024-01-20



   Favorit i Compartir