Mètodes d'investigació en logopèdia [101691]
Vives Brosa, Jaume
Losilla Vidal, Josep Maria
Oliveras Boté, Isabel
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Títol variant: Research Methods in Speech Therapy
Títol variant: Métodos de investigación en Logopedia
Data: 2021-22
Resum: S' espera que al finalitzar l'assignatura l'estudiant sigui capaç de: 1. Comprendre els supòsits en els que es basa la lògica de la investigació científica. 2. Diferenciar les alternatives metodològiques usades en la investigació en logopèdia. 3. Conèixer les característiques dels dissenys usats habitualment en logopèdia. 4. Avaluar el procés d'investigació a través dels principals criteris de qualitat. 5. Distingir el nivell de mesura amb què s'han obtingut unes dades, como a requisit imprescindible per tal de seleccionar adequadament les corresponents anàlisis gràfiques i els estadístics o índexs a calcular. 6. Utilitzar els índexs estadístics descriptius amb la finalitat de resumir les dades i interpretar correctament els resultats obtinguts. 7. Conèixer el vocabulari metodològic bàsic en català, castellà i anglès. 8. Realitzar anàlisis descriptives de dades mitjançant programari d'anàlisi estadística.
Resum: At the end of the course the student will be able to: 1. Understand the assumptions on which the logic of scientific research is based. 2. Differentiate the methodological alternatives used in speech therapy research. 3. Know the characteristics of the designs commonly used in speech therapy. 4. Appraise the research process using the main quality criteria. 5. Distinguish the level of measurement with which some data have been obtained, as an essential requirement for selecting properly the corresponding graphical analyses and the statistics or indices to be calculated. 6. Use descriptive statistical indices in order to summarize the data and correctly interpret the results obtained. 7. Know the basic methodological vocabulary in Catalan, Spanish and English. 8. Perform basic data analyses using statistical analysis software.
Resum: Se espera que al finalizar la asignatura el estudiante sea capaz de: 1. Comprender los supuestos en los que se basa la lógica de la investigación científica. 2. Diferenciar las alternativas metodológicas usadas en la investigación en logopedia. 3. Conocer las características de los diseños usados habitualmente en logopedia. 4. Evaluar el proceso de investigación a través de los principales criterios de calidad. 5. Distinguir el nivel de medida con el que se han obtenido unos datos, como requisito imprescindible para seleccionar adecuadamente los correspondientes análisis gráficas y los estadísticos o índices a calcular. 6. Utilizar los índices estadísticos descriptivos con la finalitatde resumir los datos e interpretar correctamente los resultados obtenidos. 7. Conocer el vocabulario metodológico básico en catalán, castellano e inglés. 8. Realizar análisis descriptivos de datos mediante software de análisis estadístico.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Logopèdia [2500893]
Pla d'estudis: Grau en Logopèdia [1383] ; Grau en Logopèdia [828]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 106.1 KB

Anglès
5 p, 106.3 KB

Castellà
5 p, 105.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2021-07-09, darrera modificació el 2023-02-01



   Favorit i Compartir