Fonaments educatius de la logopèdia [101702]
Salas, Nayme Daniela
Pascual Peñas, Mariona
Mañas Navarrete, Iban
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Títol variant: Educational Foundations of Speech Therapy
Títol variant: Fundamentos educativos de la Logopedia
Data: 2021-22
Resum: Aquesta assignatura proporciona coneixements sobre els processos d'ensenyament i aprenentatge de la llengua oral i la llengua escrita en l'àmbit escolar, en els primers cicles educatius. Un dels camps possibles d'actuació del logopeda són els centres educatius; per tant, es considera imprescindible oferir una primera panoràmica sobre els fonaments teòrics i les metodologies didàctiques d'intervenció en els processos d'adquisició i producció de la llengua oral i la llengua escrita. Al finalitzar l'assignatura l'alumne serà capaç de: Conèixer els fonaments teòrics i els processos d'adquisició i producció de la llengua oral i la llengua escrita en l'àmbit escolar. Analitzar i valorar els processos d'escriptura i lectura en l'etapa dels primers aprenentatges de la llengua escrita. Aplicar les estratègies adequades que donen suport al procés d'adquisició i producció de la llengua oral i escrita. Saber analitzar críticament materials escolars relacionats amb l'ensenyament de la llengua (oral i 1 Saber analitzar críticament materials escolars relacionats amb l'ensenyament de la llengua (oral i escrita). Entendre que un aprenentatge efectiu de la llengua oral i escrita té repercusions en tots els altres aprenentatges del currículum. Ser capaç d'integrar els diversos sabers que incideixen en els processos d'adquisició de la llengua oral i escrita: psicolingüística, lingüística, i metodologies didàctiques. Comprendre i analitzar els processos d'ensenyament i aprenentatge de la llengua i interpretar les metodologies d'intervenció escolars. Comprendre el paper de les diferents llengües implicades en l'educació lingüística.
Resum: This course provides insights on the teaching and learning processes of spoken and written language at school, particularly in elementary school. Given that one potential profile for speech therapists (ST) is a ST who works in a school environment, it is regarded as fundamental that Speech Therapy students are offered an overview about the theoretical grounds and the didactic approaches for oral language and literacy processes. Upon completion of the program, the student will be able to, Know the theoretical foundations and the spoken and written language processes in a school setting. Analyze and value reading and writing processes in their initial stages. Apply adequate strategies to provide support to the development and production of spoken and written language. Conduct critical analyses of teaching materials aimed to teach language (spoken and written). Understand that the effective teaching of spoken and written language has repercussions across the entire curriculum. 1 Be able to integrate different sources of knowledge that influence spoken and written language acquisition: psycholinguistic, linguistic, and didactic approaches. Understand and analyze language teaching and learning processes and interpret intervention approaches. Understand the role of the different languages involved in linguistics education.
Resum: Esta asignatura proporciona conocimientos sobre los procesos de enseñanza y aprendizaje de la lengua oral y la lengua escrita en el ámbito escolar, en los primeros ciclos educativos. Uno de los campos posibles de actuación del logopeda son los centros educativos; por tanto, se considera imprescindible ofrecer una primera panorámica sobre los fundamentos teóricos y las metodologías didácticas de interventción en los procesos de adquisición y producción de la lengua oral y la lengua escrita. Al finalizar la asignatura, el alumno será capaz de: Conocer los fundamentos teóricos y los procesos de adquisición y producción de la lengua oral y la lengua escrita en el ámbito escolar. Analizar y valorar los procesos de escritura y lectura en la etapa de los primeros aprendizajes de la lengua escrita. Aplicar estrategias adecuadas que den soporte al proceso de adquisición y producción de la lengua oral y escrita. Saber analizar críticamente materiales escolares relacionados con la enseñanza de la lengua (oral y escrita). Entender que un aprendizaje efectivo de la lengua oral y escrita tiene repercusiones en todos los otros 1 Entender que un aprendizaje efectivo de la lengua oral y escrita tiene repercusiones en todos los otros aprendizajes del currículum. Ser capaz de integrar los diversos saberes que inciden en los procesos de adquisición de la lengua oral y escrita: psicolingüística, lingüística, y metodologías didácticas. Comprender y analizar los procesos de enseñanza y aprendizade de la lengua e interpretar las metodologías de intervención escolares. Comprender el papel de las diferentes lenguas implicadas en la educación lingüística.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Logopèdia [2500893]
Pla d'estudis: Grau en Logopèdia [1383] ; Grau en Logopèdia [828]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 117.0 KB

Anglès
7 p, 115.9 KB

Castellà
7 p, 116.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2021-07-09, darrera modificació el 2023-01-21



   Favorit i Compartir