Aprenentatge i desenvolupament II [102084]
Morodo, Andy
Flores, Marta
Donada, Susana
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Additional title: Learning and Development II
Additional title: Aprendizaje y desarrollo II
Date: 2021-22
Abstract: L'assignatura Aprenentatge i Desenvolupament II forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007). Es tracta d'una formació bàsica, de caràcter obligatori, relacionada amb les matèries bàsiques de l'àrea del coneixement de Ciències Socials i Jurídiques: Educació i Psicologia. En el seu conjunt, la matèria té 18 crèdits ECTS, que es distribueixen en tres assignatures de caràcter obligatori, de 6, 4 i 5 crèdits respectivament: Aprenentatge i Desenvolupament I; Aprenentatge i Desenvolupament II i Diferències i Inclusió. Cada assignatura té una durada semestral i es situen als cursos de segon i tercer. Aprenentatge i desenvolupament II és una assignatura bàsica de 4 crèdits dins del Pla d'estudis de Graduat/da en Educació Primària. Conjuntament amb la resta d'assignatures del pla d'estudis, molt especialment les de pedagogia, sociologia i didàctiques específiques, s'orienta a la professionalització creixent de l'estudiant de Magisteri. Té l'objectiu d'ajudar a construir criteris per a l'anàlisi i comprensió de les pràctiques educatives escolars i desenvolupar habilitats per al disseny i la pràctica de l'ensenyament. 1 Els objectius formatius de l'assignatura són: Analitzar la interacció entre els processos de desenvolupament i aprenentatge, i valorar lainfluència dels diferents contextos educatius. Identificar i interpretar les diferents necessitats educatives i d'aprenentatge de l'alumnat. Analitzar actuacions educatives en l'àmbit de l'educació formal i aprofundir els aspectes cognitius, motrius, afectius i socials interactius del desenvolupament. Analitzar els propis processos d'aprenentatge, l'organització del coneixement i els processos psicosocials i motivacionals que tenen lloc en el context de l'aprenentatge escolar. Revisar les pròpies creences i teories sobre l'aprenentatge i l'ensenyament amb l'ajut de les aportacions teòriques més rellevants, l'anàlisi sobre l'experiència personal com a mestres i com a alumnes, l'anàlisi de les observacions realitzades durant el Pràcticum, i la contrastació amb els companys/es.
Abstract: Learning and Development II is part of the Basic Course: Learning and Personality Development (Ordre Ministerial ECI/3857/2007). This is a compulsory core course, which is related to the basic courses of the context of Social and Legal Sciences: Education and Psychology. The course involves 18 ECTS credits, distributed in three compulsory subjects, of 6, 4, and 5 credits respectively: Learning and Development I; Learning and development II, and Inclusive Education. Each subject lasts one semester and each of them are taken at the second and third year course of the Bachelor's degree course. Learning and Development II is a basic course of 4 credits within the Bachelor's degree in Primary Education. It is oriented towards placing the students in professional situation and facilitates the professionalization process of the students. The aims of this course consist in helping students to construct criteria to analyse and comprehend the educative school practices; and to develop skills to design and implement the teaching practice. 1 The objectives of the subject are: Analyze the interaction of the processes involved in both, development and learning. Value the influence of different educative contexts. Identify and respond to the needs of students. Analyze educative actions that take place in the formal educative context and which look deeper into cognitive, motor, affective, and social aspects of the development. Be reflective with the own learning processes, knowledge representation, as well as the psychosocial and motivational processes that take place in the learning context. Review ones own beliefs and conceptions about teaching and learning, taking into account these factors: the main theories and approaches about how we learn, analyses of personal experience, observations made during the Practicum and discussions with peers.
Abstract: La asignatura Aprendizaje y Desarrollo II forma parte de la materia Formación Básica: Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (Orden MinisterialECI/3857/2007). Se trata de una formación básica, de carácter obligatorio, relacionada con las materias básicas del área de conocimiento de Ciencias Sociales y Jurídicas: Educación y Psicología. En su conjunto, la materia tiene 18 créditos ECTS, que se distribuyen en tres asignaturas de carácter obligatorio, de 6, 4 y 5 créditos respectivamente: Aprendizaje y Desarrollo I; Aprendizaje y Desarrollo II y Diferencias e Inclusión. Cada asignatura tiene una duración semestral y se sitúa en los cursos de segundo y tercero. Aprendizaje y Desarrollo II es una asignatura básica de 4 créditos dentro del Plan de Estudios de Graduado/a en Educación Primaria. Conjuntamente con el resto de las asignaturas del plan de estudios, muy especialmente las de pedagogía, sociología y didácticas específicas, se orienta en la profesionalización creciente del estudiante de Magisterio. Tiene el objetivo de ayudar a construir criterios para el análisis y comprensión de las prácticas educativas escolares y desarrollar habilidades para el diseño y la practicas de la 1 comprensión de las prácticas educativas escolares y desarrollar habilidades para el diseño y la practicas de la enseñanza. Los objetivos formativos de la asignatura son: Analizar la interacción ente los procesos de desarrollo y aprendizaje, y valorar la influencia de los diferentes contextos educativos. Identificar e interpretar las diferentes necesidades educativas y de aprendizaje del alumnado. Analizar actuaciones educativas en el ámbitos de la educación formal y profundizar en los aspectos cognitivos, motrices, afectivos y sociales interactivos del desarrollo. Analizar los propios procesos de aprendizaje, la organización delconocimiento y los procesos psicosociales y motivacionales que tienen lugar en el contexto del aprendizaje escolar. Revisar las propias creencias y teorías sobre el aprendizaje y la enseñanza con la ayuda de las aportaciones teóricas más relevantes, el análisis sobre la experiencia personal como maestros y como alumnos, el análisis de las observaciones realizadas durante el Prácticum I, y la contrastación con los/las compañeros/as.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Educació Primària [2500798]
Study plan: Grau en Educació Primària [1140] ; Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283] ; Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363] ; Grau en Educació Primària [896]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 120.1 KB

Anglès
7 p, 115.8 KB

Castellà
8 p, 119.4 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2021-07-09, last modified 2023-07-22



   Favorit i Compartir