Orientació Professional [103526]
Jariot, Mercè
Martínez Roca, Carme
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Career Guidance
Título variante: Orientación Profesional
Fecha: 2021-22
Resumen: Aquesta assignatura, obligatòria de tercer curs del grau de pedagogia pretén formar orientadors i orientadores professionals que treballaran en col·laboració amb docents i en el marc de serveis, centres o programes de formació i orientació per a l'ocupació. Per això es treballaran els principals recursos per a afavorir els processos de desenvolupament en vistes a la realització professional futura, ja sigui contemplant l'accés al mercat laboral a mig termini (cas de l'educació secundària obligatòria i postobligatòria o de centres de formació de persones adultes) o a curt termini en contextos sociocomunitaris. El procés orientador al llarg de la educació secundària, obligatòria i postobligatòria com també a l'educació superior i els programes i accions d'orientació per a l'ocupació en altres escenaris seran els focus per a treballar programes, tècniques i recursos en el marc de l'orientació professional i les transicions de la escola al treball i en el mercat laboral al llarg de la vida. L'assignatura ha de permetre que l'estudiant parteixi d'una anàlisi crítica de la realitat socio-professional a partir de la qual poder desenvolupar accions d'orientació professional en contextos educatius i formatius diversos fonamentats en una orientació no discriminatoria per raó de gènere, raça o edat, fomentant la inclusió professional en els i les orientade. L'assignatura d'Orientació Professional, conjuntament amb la d'Orientació Escolar és fonamentadora de la menció de Quart curs anomenada "Orientació Educativa".
Resumen: This subject, compulsory in the third course of Pedagogy aims at training vocational guidance practitioners working in collaboration with secondary school teachers and in local employment services. The subject covers the main resources that promote development processes towards professional selfrealisation. It considers labour market access on a mid-term perspective (when working in secondary school) or in a short-term perspective when working in employment services. The guidance process along secondary compulsory and post-compulsory education as well as in higher education or in occupational settings will be the focus of the subject. It will also provide techniques, programmes and tools of vocational guidance in the frame of transitions and lifelong and wide guidance. This subject must allow the student to start from a critical analysis of the socio-professional reality from which to develop professional orientation non discriminatory actions in different educational contexts by gender, race or age, promoting the professional inclusion of oriented people. This subject, together with "School guidance" is the basis of the mention "Educational Guidance" in the fourht course of Pedagogy.
Resumen: Esta asignatura, obligatoria de tercer curso del grado de pedagogía pretende formar orientadores y orientadoras profesionales que trabajarán en colaboración con los docentes de los centros de secundaria y en el marco de servicios o programas de formación y orientación para la ocupación. Por ello se trabajaran los principales recursos para favorecer los procesos de desarrollo en vistas a la realización profesional futura, ya sea contemplando el acceso al mercado laboral a medio plazo (caso de la educación secundaria) o a corto plazo en los contextos sociocomunitarios. EL proceso orientador a lo largo de la educación secundaria obligatoria y postobligatoria como también de la educación superior y los programas y acciones de orientación para la ocupación en otros escenarios seran el foco para trabajar programas, técnicas y recursos de orientación profesional en el marco de la orientación y las transiciiones a lo largo de la vida. La asignatura debe permitir que el y la estudiante parta de un análisis critico de la realidad socio-profesional a partir del cual poder desarrollar acciones de orientación profesional no discriminatoria en contextos educativos diversos en función del género, la raza o la edad, fomentando la inclusión professional en los y las orientadas. La asignatura de Orientación Profesional, conjuntamente con la de Orientación Escolar son fundamentadoras de la mención de cuarto curso denominada "Orientación Educativa".
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Pedagogia [2500261]
Plan de estudios: Grau en Pedagogia [1211]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 118.7 KB

Anglès
6 p, 114.7 KB

Castellà
7 p, 117.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2021-07-09, última modificación el 2023-05-26



   Favorit i Compartir