Enginyeria del Programari [104340]
Otazu Porter, Xavier
Protasio Ramirez, Joan
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Software Engineering
Títol variant: Ingeniería del Software
Data: 2021-22
Resum: Aquesta assignatura és introductòria del bloc d'assignatures sobre el procés d'enginyeria del software. L'objectiu general és donar una visió global i ordenada del procés de desenvolupament del software que no sigui simplement el de la programació (que constitueix, només, una fase dins de tot el procés de l'enginyeria del software). S'introduiran les activitats fonamentals que constitueixen el procés de desenvolupament (anàlisi de requisits, disseny, implementació, proves i manteniment), la majoria de les quals es tracten en més profunditat en assignatures posteriors. Es tracta, per tant, que l'alumne adquireixi una visió general de què és un procés de desenvolupament de software, com es modela software, quines eines s'utilitzen, com es gestiona la qualitat i com s'administra un projecte. Més concretament, els objectius són: Proporcionar una visió general del procés de desenvolupament del software, els paradigmes, les activitats, i els objectius de cada activitat. Conèixer què és el modelat del software. La importància i la dificultat de l'especificació de requeriments i el disseny en les seves diferents vistes. Aprendre els conceptes bàsics d'UML per treballar de manera pràctica en el modelat del software. Introduir a l'alumne/a en els principis, conceptes i tècniques que s'apliquen per administrar i controlar la 1 Introduir a l'alumne/a en els principis, conceptes i tècniques que s'apliquen per administrar i controlar la qualitat del software. Donar a conèixer les tècniques d'administració requerides per planificar, organitzar, monitoritzar i controlar projectes de software. Familiaritzar-se amb el model SCRUM com a paradigme de desenvolupament evolutiu més rellevant.
Resum: This subject is an introduction to the block of subjects on the software engineering process. The overall goal is to give a global and orderly view of the software development process that is not simply that of programming (which is, only, a phase within the entire software engineering process). The fundamental activities that make up the development process (requirements analysis, design, implementation, testing and maintenance) will be introduced, most of which will be covered in more depth in later subjects. It is therefore a matter of the student acquiring an overview of what a software development process is, how software is modeled, what tools are used, how quality is managed and how a project is managed. More specifically, the objectives are: Provide an overview of the software development process, the paradigms, activities, and goals of each activity. Know what software modeling is. The importance and difficulty of specifying requirements and design in their different views. Learn the basics of UML to work in a practical way in software modeling. Introduce the student to the principles, concepts and techniques that are applied to administer and control the quality of the software. 1 quality of the software. Introduce the administration techniques required to plan, organize, monitor, and control software projects. Familiarize yourself with the SCRUM model as the most relevant evolutionary development paradigm.
Resum: Esta asignatura es introductoria del bloque de asignaturas sobre el proceso de ingeniería del software. El objetivo general es dar una visión global y ordenada del proceso de desarrollo del software que no sea simplemente el de la programación (que constituye, sólo, una fase dentro de todo el proceso de la ingeniería del software). Se introducirán las actividades fundamentales que constituyen el proceso de desarrollo (análisis de requisitos, diseño, implementación, pruebas y mantenimiento), la mayoría de las cuales se tratan en más profundidad en asignaturas posteriores. Se trata, por tanto, que el alumno adquiera una visión general de qué es un proceso de desarrollo de software, como se modela software, qué herramientas se utilizan, cómo se gestiona la calidad y cómo se administra un proyecto. Más concretamente, los objetivos son: Proporcionar una visión general del proceso de desarrollo del software, los paradigmas, las actividades, y los objetivos de cada actividad. Conocer qué es el modelado del software. La importancia y la dificultad de la especificación de requerimientos y el diseño en sus diferentes vistas. 1 y el diseño en sus diferentes vistas. Aprender los conceptos básicos de UML para trabajar de manera práctica en el modelado del software. Introducir al alumno / a en los principios, conceptos y técnicas que se aplican para administrar y controlar la calidad del software. Dar a conocer las técnicas de administración requeridas para planificar, organizar, monitorizar y controlar proyectos de software. Familiarizarse con el modelo SCRUM como paradigma de desarrollo evolutivo más relevante.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Grau en Enginyeria de Dades [2503758]
Pla d'estudis: Enginyeria de Dades [1394]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
8 p, 121.1 KB

Anglès
8 p, 116.6 KB

Castellà
8 p, 116.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2021-07-09, darrera modificació el 2023-07-29



   Favorit i Compartir