Introducció a l'Economia I [106186]
Trillas Jané, Francesc

Additional title: Introduction to Economics I
Additional title: Introducción a la Economía I
Date: 2021-22
Abstract: L'objectiu de l'assignatura és proporcionar les eines bàsiques desenvolupades fins ara per l'economia com a disciplina de coneixement, en especial la microeconomia, i que permeten analitzar i comprendre bona part de la realitat social actual, així com també qüestions d'organització econòmica persistents a tota societat humana. Algunes de les qüestions que es plantegen són les següents: Des de quan, i per què, hi ha mercats i diner, i quina és la seva funció? Per què i quan creixen, o, al contrari, tanquen, les empreses? D'on surten els beneficis de les empreses? Què és la productivitat, i per què és important? Què son, i com poden ajudar els mercats de drets d'emissions a la sostenibilitat del planeta? Quines qüestions planteja el Canvi Climàtic? Com es pot mesurar el grau de desigualtat dins d'un país? Quines són les causes de la desigualtat i la pobresa dins d'una societat? Quines implicacions tenen les desigualtats de gènere? Quines intervencions públiques milloren el benestar col·lectiu, i quines no? Quines intervencions disminueixen la desigualtat i quines no? Tot i la complexitat de les preguntes plantejades, l'objectiu és que l'alumnat, en acabar el curs, hagi après a utilitzar les eines bàsiques de què disposem actualment per començar a tractar aquestes qüestions tenint en compte la història amb rigor i de manera autònoma, i sàpiga com buscar informació sobre els fets, com analitzar-los i com distingir entre anàlisi, valoració i opinió. Aquest esforç ha de permetre la participació 1 analitzar-los i com distingir entre anàlisi, valoració i opinió. Aquest esforç ha de permetre la participació fonamentada de l'alumnat com a part de la ciutadania als debats sobre polítiques públiques tant d'àmbit local com global, així com facilitar el seguiment de matèries de caire econòmic al llarg de la titulació.
Abstract: The objective of the course is to provide the basic tools developed so far by economics, especially microeconomics, and that allow us to analyze and understand much of the current social reality, as well as issues of persistent economic organization in all human society. Some of the questions that arise are: Since when, and why, are there markets and money, and what is their function? Why and when do companies grow or, on the contrary, close? Where do corporate profits come from? What is productivity, and why is it important? What are emissions rights markets and how can they help the planet's sustainability? What issues does Climate Change raise? How can the degree of inequality within a country be measured? What are the causes of inequality and poverty in a society? What are the implications of gender inequalities? Which public interventions improve collective well-being, and which do not? Which interventions decrease inequality and which do not? Despite the complexity of the questions posed, the aim is that students, at the end of the course, have learned to use the basic tools we currently have to begin to address these issues taking into account history rigorously, and know how to look for information about the facts, how to analyze them and how to distinguish between analysis, assessment and opinion. This effort must allow the well-founded participation of students as part of the citizenry in debates on public policies both locally and globally, as well as facilitate the monitoring of economic matters throughout the degree.
Abstract: El objetivo de la asignatura es proporcionar las herramientas básicas desarrolladas hasta ahora por la economía como disciplina de conocimiento, en especial la microeconomía, y que permiten analizar y comprender buena parte de la realidad social actual, así como también cuestiones de organización económica persistentes en toda sociedad humana. Algunas de las cuestiones que se plantean son las siguientes: ¿Desde cuando, y por qué, hay mercados y dinero, y cuál es su función? ¿Por qué y cuando crecen, o, al contrario, cierran, las empresas? ¿De dónde salen los beneficios de las empresas? ¿Qué es la productividad, y por qué es importante? ¿Qué son, y cómo pueden ayudar a los mercados de derechos de emisiones a la sostenibilidad del planeta? ¿Qué cuestiones plantea el Cambio Climático? ¿Como se puede medir el grado de desigualdad dentro de un país? ¿Cuáles son las causas de la desigualdad y la pobreza dentro de una sociedad? ¿Qué implicaciones tienen las desigualdades de género? ¿Qué intervenciones públicas mejoran el bienestar colectivo, y cuáles no? ¿Qué intervenciones disminuyen la desigualdad y cuáles no? A pesar de la complejidad de las preguntas planteadas, el objetivo es que el alumnado, al acabar el curso, haya aprendido a utilizar las herramientas básicas de quedisponemos actualmente para empezar a tratar estas cuestiones teniendo en cuenta la historia, con rigor y de manera autónoma, y sepa cómo buscar información sobre los hechos, como analizarlos y cómo distinguir entre análisis, valoración y opinión. Este esfuerzo debe permitir la participación fundamentada del alumnado como parte de la ciudadanía en los 1 esfuerzo debe permitir la participación fundamentada del alumnado como parte de la ciudadanía en los debates sobre políticas públicas tanto de ámbito local como global, así como facilitar el seguimiento de materias de carácter económico a lo largo de la titulación.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and [2504216]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 107.7 KB

Anglès
5 p, 105.8 KB

Castellà
5 p, 108.5 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2021-07-09, last modified 2023-01-21



   Favorit i Compartir