Avaluació i Accés als Documents [42113]
San José Amat, Carles
de la Fragua Cobo, Anna Maria
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents

Títol variant: Appraisal and Acces
Títol variant: Evaluación y Acceso a los Documentos
Data: 2021-22
Resum: Hi haurà dues linies formatives; Accés a la informació i protecció de dades (L1); i Avaluació documental (L2) L1. Accés a la informació i protecció de dades • Saber les dades i informacions que s'han de publicar per donar compliment a les exigències de la transparència. • Conèixer la regulació del dret d'accés a la informació pública per tal d'atendre correctament les sol·licituds que es presentin en exercici d'aquest dret. • Conèixer la regulació del dret a la protecció de dades de caràcter personal, per tal que aquestes dades es tractin de manera correcte, i es doni compliment a les obligacions imposades per la normativa d'aquesta matèria. L2. Avaluació documental Que l'alumnat disposi dels coneixements teòrics i habilitats per avaluar la documentació i aplicar criteris per gestionar el cicle de vida documental en supòsits reals. 1 Aquestes habilitats són bàsiques per poder gestionar, treballar i implantar sistemes de gestió documental tenint en compte que l'avaluació es converteix en un dels pilars d'aquests. Al final de la línia formativa l'alumnat tindrà la capacitat d'avaluar, aplicar el procediment d'eliminació i les Taules d'avaluació documental (TAAD), dissenyar calendaris de conservació i aplicar polítiques d'eliminació i conservació.
Resum: There will be two formative lines; Access to information and data protection (L1); and Records appraisal (L2) L1. Access to information and data protection • Know the data and information that must be published in order to comply with the requirements of transparency. • To know the regulation of the right of access to public information in order to properly handle the applications that are submitted in exercise of this right. • To know the regulation of the right to the protection of personal data, so that these data are treated correctly, and compliance with the obligations imposed by the regulations of this matter. L2. Records appraisal That the students have theoretical knowledge and skills to evaluate the documentation and apply criteria to manage the records life cycle in real cases. These skills are essential in order to manage, work and implement records management systems, taking into account that evaluation becomes one of the pillars of these. 1 At the end of the course students will have the ability to appraisal, apply the removal procedure and the Catalan disposition rules (TAAD), design retention schedules and apply elimination and preservation policies. To achieve the objectives the formative line is composed of theoretical and practical lessons in class as well as some individual exercises to be done outside the classes.
Resum: Habrá dos líneas formativas; Acceso a la información y protección de datos (L1); y Evaluación documental (L2) L1. Acceso a la información y protección de datos • Saber los datos e informaciones que se publicarán para dar cumplimiento a las exigencias de la transparencia. • Conocer la regulación del derecho de acceso a la información pública para atender correctamente las solicitudes que se presenten en ejercicio de este derecho. • Conocer la regulación del derecho a la protección de datos de carácter personal, a fin de que estos datos se traten de manera correcta, y se dé cumplimiento a las obligaciones impuestas por la normativa de esta materia. L2. Evaluación documental Que el alumnado disponga de los conocimientos teóricos y habilidades para evaluar la documentación y aplicar criterios para gestionar el ciclo de vida documental en supuestos reales. Estas habilidades son básicas para poder gestionar, trabajar e implantar sistemas de gestión documental 1 Estas habilidades son básicas para poder gestionar, trabajar e implantar sistemas de gestión documental teniendo en cuenta que la evaluación se convierte en uno de los pilares de estos. Al final de la linia formativa el alumnado tendrá la capacidad de evaluar, aplicar el procedimiento de eliminación y las Tablas de evaluación documental (TAAD), diseñar calendarios de conservación y aplicar políticas de eliminación y conservación. Para conseguir los objetivos la línia formativa, se compone de clases teóricas y prácticas en clase además de algunos ejercicios individuales a realizar fuera de las clases.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Arxivística i Gestió de Documents [4312208]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Arxivística i Gestió de Documents [996]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
11 p, 132.4 KB

Anglès
11 p, 132.5 KB

Castellà
12 p, 133.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2021-07-09, darrera modificació el 2023-01-21



   Favorit i Compartir