Gènere, Comunicació i Canvi Social [42444]
Gallego Ayala, Joana
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Gender, Communication, and Social Change
Títol variant: Género, Comunicación y Cambio Social
Data: 2021-22
Resum: El mòdul "Gènere, Comunicació i canvi social" se centra en l'estudi, la reflexió i l'anàlisi dels tres conceptes continguts en l'enunciat de l'assignatura. Posa en relació el concepte de gènere amb el món de la comunicació i com aquesta dialèctica dificulta o afavoreix el canvi social. Els mitjans de comunicació són importants instruments de producció i reproducció de l'imaginari col·lectiu, en el qual els estereotips de gènere tenen un gran pes en la percepció social dels homes i les dones concrets i reals. Aquest mòdul analitza el discurs dels mitjans de comunicació com a fòrums estratègics de producció de sentit, a la vegada que reflexiona sobre la responsabilitat dels mateixos en la permanència o el canvi de les imatges i estereotips de gènere, entenen el gènere com a una construcció social. Objectius: a) Analitzar i reflexionar sobre els continguts dels mitjans de comunicació des d'una perspectiva de gènere. Els mitjans proposen lectures de la realitat que condicionen la percepció social dels fenomens, i reprodueixen les bases cognitives de la societat. b) Estudiar la interdependencia entre els mitjans de comunicació i la societat i com es manté, es produeix i reprodueix el canvi social pel que fa als rols i estereotips de gènere.
Resum: Main Goals: The goals of this subject are to reflect about the importance that Mass Media has achieved in the contemporary society, especially in the reproduction and perpetuation of gender roles and stereotypes. Mass-Media has been important since they were born, but nowadays are a fundamental actor of the social process, which can't be understood without its action. Conventional Media (printed press, magazines, radio, television) as well as the new forms of communication that have appeared with internet (from digital newspapers to Social Media) are an stretegic new forum where most of the public and private events are treated and depicted. This Course proposes a critical approach to the matter from a gender perspective, understanding gender as a social construction. Mass media can be useful for the reproduction of conventional gender stereotypes, but also they depict new models of identification and help to renovate the collective imaginery. a) To reflect and analyze mass media contents from a gender perspective. Mass Media reproduces the cognitive basis of the society, presenting different interpretations of the events that are crucial to the society phenomena perception. b) To study the interdependence between the Mass Media and the Society, and how they produce, maintain and reproduce social change, specially related to gender rols and stereotypes.
Resum: El módulo "Género, comunicación y cambio social" se centra en el estudio, la reflexión y el análisis de los tres conceptos contenidos en el enunciado de la asignatura. Pone en relación el concepto de género con el mundo de la comunicación, y cómo esta dialéctica dificulta o favorece el cambio social. Los medios de comunicación son actualmente importantes instrumentos de producción y reproducción del imaginario colectivo, en el que los estereotipos de género tienen un gran peso en la percepción de la identidad de hombres y mujeres concretos y reales. Este módulo analiza el discurso de los medios de comunicación como nuevos fórums estratégicos de producción de sentido, a la vez que que reflexiona sobre la responsabilidad de los mismos en la permanencia o el cambio de las imágenes y estereotipos de género, entendiendo este concepto como una construcción social. Objectivos: a) Analizar y reflexionar sobre los contenidos de los medios de comunicación desde una perspectiva de género. Los medios proponen lecturas diversas de la realidad que condicionan la percepción social de los fenómenos, y reproducen las bases cognitivas de las sociedad. b) Estudiar la interdependencia entre los medios de comunicación y la sociedad, y cómo se mantiene, produce y reproduce el cambio social por lo que respecta a los roles y estereotipos de género.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Mitjans, Comunicació i Cultura [4313227]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 111.2 KB

Anglès
6 p, 110.0 KB

Castellà
6 p, 110.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2021-07-09, darrera modificació el 2023-01-21



   Favorit i Compartir