Co-learning : the effect of group size on the effectiveness and benefits of group work
Caparrós Rodríguez, Rosalia
Dooly, Melinda, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021
Descripció: 61 pag.
Resum: While there is a large body of research which supports the notion that group work facilitates language development, less research exists on the possible hampering effect that group work size might have on student learning. Thus, the present study sets to investigate whether group size as a variable may impact the effectiveness and benefits drawn from co-learning, as well as the ways in which collaborative learning (CL) fosters language learning. The article's aim is therefore to provide useful conclusions from which to base future lesson planning decisions. The data to analyse the article's research questions was obtained through videorecording six experimental groups from three different 1st of ESO classes in a state secondary school. The results indicate that group size influences the benefits and effectiveness of group work for second language acquisition.
Resum: Tot i haver un ampli ventall de recerca que dona suport a la noció que el treball en grup facilita l'aprenentatge de llengües, hi ha menys recerca sobre el possible efecte advers que el nombre d'integrants d'un grup de treball pot suposar per a la formació de l'alumne. Per tant, aquest estudi pretén investigar si el nombre d'alumnes que componen un grup treball pot afectar l'eficàcia i els beneficis derivats del CL, a més de com el CL fomenta l'aprenentatge de llengües. L'objectiu d'aquest article és, doncs, extreure conclusions útils a partir de les quals poder basar futures decisions pràctiques pel que fa a la planificació de lliçons. Les dades per donar resposta a les preguntes clau d'aquesta recerca varen ser obtingudes mitjançant gravacions en vídeo de sis grups focals pertanyents a tres grups de primer d'ESO d'un institut públic. Els resultats indiquen que el nombre d'estudiants que componen un grup treball influeix sobre l'eficàcia i les avantatges del treball en grup per a l'adquisició d'una segona llengua.
Resum: Si bien existe una gran cantidad de investigaciones que respaldan la noción que el trabajo en grupo facilita el desarrollo del lenguaje, existen menos evidencias científicas sobre el posible efecto obstaculizador que el tamaño del grupo de trabajo puede suponer para el aprendizaje de los alumnos. Por ello, el presente estudio propone investigar si el tamaño del grupo de trabajo como posible variable afecta tanto a la efectividad, como a los beneficios del co-aprendizaje, así como a la manera en que el aprendizaje colaborativo (CL) fomenta el aprendizaje de idiomas. Consecuentemente, el objetivo del artículo es proporcionar conclusiones útiles a partir de las cuales basar futuras decisiones de planificación de actividad docente. Los datos para analizar las preguntas de investigación del artículo se obtuvieron a través de la grabación en video de seis grupos experimentales de tres clases de primero de la ESO de una escuela secundaria estatal. Los resultados indican que el número de estudiantes que compone un grupo de trabajo influye en los beneficios y la eficacia del trabajo colaborativo en cuanto a la adquisición de una segunda lengua.
Nota: Màster de Formació del Professorat en Educació Secundària (Anglès)
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4310486] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4314496]
Col·lecció: Facultat de Ciències de l'Educació. Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Pla d'estudis: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]
Matèria: Collaborative learning (CL) ; Group work ; Language learning ; Group size ; Qualitative research ; Social constructivism ; Treball col·laboratiu ; Treball grupal ; Aprenentatge de llengües ; Nombre d'alumnes d'un grup treball ; Recerca qualitativa ; Socioconstruccionisme ; Trabajo colaborativo ; Trabajo en grupo ; Aprendizaje de idiomas ; Tamaño del grupo de trabajo ; Investigación cualitativa ; Socioconstructivismo



61 p, 1.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de l'Educació, TFM

 Registre creat el 2021-07-12, darrera modificació el 2021-10-04



   Favorit i Compartir