Pràctiques Externes [100718]
Rodrigo Requena, Esther
Saña Seguí, Maria
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Títol variant: Work Placement
Títol variant: Prácticas Externas
Data: 2021-22
Resum: L'Estatut de l'Estudiant Universitari, aprovat per Reial decret 1791/2010, de 30 de desembre, reconeix en el seu article 8 el dret dels estudiants de Grau a «disposar de la possibilitat de realització de pràctiques, curriculars o extracurriculars, que podran realitzar-se en entitats externes i en els centres, estructures o serveis de la Universitat, segons la modalitat prevista i garantint que serveixin a la finalitat formativa de les 1 serveis de la Universitat, segons la modalitat prevista i garantint que serveixin a la finalitat formativa de les mateixes» (apartat f) i a «comptar amb tutela efectiva, acadèmica i professional (…) en les pràctiques externes que es prevegin en el pla d'estudis» (apartat g). El seu objectiu és permetre als estudiants aplicar i complementar els coneixements adquirits en la seva formació acadèmica, afavorint l'adquisició de competències que els preparin per a l'exercici d'activitats professionals. Donat el caràcter formatiu de les pràctiques acadèmiques externes, de la seva realització no es derivaran, en cap cas, obligacions pròpies d'una relació laboral, ni el seu contingut podrà donar lloc a la substitució de la prestació laboral pròpia de llocs de treball. En el cas del grau d'arqueologia, les pràctiques curriculars estan organitzades com una assignatura optativa presencial de 6 crèdits que podran realitzar-se a la pròpia universitat o en entitats col·laboradores, tals com a institucions i entitats públiques i privades en l'àmbit nacional i internacional triades especialment per la Facultat de Lletres, a proposta dels Departaments de Prehistòria i de Ciències i Tècniques de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana. Aquests 6 crèdits equivalen a 150 hores de treball de l'estudiant i contemplen les hores presencials a l'empresa, institució o ens acollidor; les hores destinades a l'elaboració d'informes de seguiment i de la memòria final i les hores destinades a tutories intermèdies. Les hores de dedicació a l'empresa son aproximadament 125h. L'alumnat ha de desenvolupar aquestes pràctiques externes conforme al projecte formatiu detallat en el conveni específic que cada estudiant signarà amb la facultat i la institució en què es realitzin les pràctiques, en el qual s'inclouen els objectius educatius i les activitats que cal desenvolupar, així com la durada i el règim de realització. L'estudiant es compromet a incorporar-se a l'entitat col·laboradora en la data acordada, a complir els horaris previstos i a respectar les normes fixades per l'entitat col·laboradora, així com a mantenir amb la persona tutora la relació necessària per aconseguir el objectius fixats de l'estada de pràctiques.
Resum: OBJECTIVES This is an optional subject preferably for students who are studying the fourth year of the Degree in Archaeology. In the assignments of places will be taken into account, if necessary, the academic curriculum, future employment interests and interests of the TFG. The Statute of University Students, approved by Royal Decree 1791/2010, of December 30, recognizes in article 8 the right of undergraduate students to "have the possibility of carrying out internships, curricular or extracurricular, which may be carried out in external entities and in the centres, structures or services of the 1 extracurricular, which may be carried out in external entities and in the centres, structures or services of the University, according to the foreseen modality and guaranteeing that they serve the formative purpose of the same »(section f) and« have effective, academic and professional tutelage (. . . ) in the external practices that are foreseen in the curriculum "(section g). The main objective is to allow students to apply and complement the knowledge acquired in their academic training, favouring the acquisition of skills that prepare them for the exercise of professional activities. Given the formative nature of external academic practices, its realization will not, in any case, result in obligations inherent to an employment relationship, nor will its content give rise to the substitution of the job performance inherent to jobs. In the case of the degree of archaeology, the curricular practices are organized as an optional face-to-face subject of 6 credits that can be done in the university itself or in collaborating entities, such as institutions and public and private entities in the national and international scope chosen especially by Faculty of Arts, at the proposal of the Departments of Prehistory and Sciences and Techniques of Antiquity and the Middle Ages. These 6 credits are equivalent to 150 hours of work of the student and contemplate the contact hours in the company, institution or welcoming us; the hours dedicated to the preparation of follow-up reports and the final report and the hours allocated to intermediate tutoring. The hours of dedication to the company are approximately 125h. The students must develop these external practices according to the training project detailed in the specific agreement that each student will sign with the faculty and the institution in which the practices are carried out, in which the educational objectives and activities to be developed are included, as well as the duration and the implementation regime. The student commits to join the collaborating entity on the agreed date, meet the scheduled schedules and respect the rules set by the collaborating entity, as well as to maintain with the tutor the necessary relationship to achieve the fixed objectives of the internship.
Resum: Se trata de una asignatura optativa destinada preferentemente a los y las estudiantes que estén cursando cuarto curso del Grado de Arqueología. En las asignaciones de las plazas se tendrán en cuenta, si es necesario, el expediente académico, los intereses laborales futuros y los intereses del TFG. 1 El Estatuto del Estudiante Universitario, aprobado por Real Decreto 1791/2010, de 30 de diciembre, reconoce en su artículo 8 el derecho de los estudiantes de Grado a «disponer de la posibilidad de realización de prácticas, curriculares o extracurriculares, que podrán realizarse en entidades externas y en los centros, estructuras o servicios de la Universidad, según la modalidad prevista y garantizando que sirvan a la finalidad formativa de las mismas »(apartado f) y« contar con tutela efectiva, académica y profesional ( . . . ) en las prácticas externas que se prevean en el plan de estudios »(apartado g). Su objetivo es permitir a los estudiantes aplicar y complementar los conocimientos adquiridos en su formación académica, favoreciendo la adquisición de competencias que les preparen para el ejercicio de actividades profesionales. Dado el carácter formativo de las prácticas académicas externas, de su realización no se derivarán, en ningún caso, obligaciones propias de una relación laboral, ni su contenido podrá dar lugar a la sustitución de la prestación laboral propia de puestos de trabajo. En el caso del grado de arqueología, las prácticas curriculares están organizadas como una asignatura optativa presencial de 6 créditos que podrán realizarse en la propia universidad o en entidades colaboradoras, tales como instituciones y entidades públicas y privadas en el ámbito nacional e internacional elegidas especialmente por la Facultad de Letras, a propuesta de los Departamentos de Prehistoria y de Ciencias y Técnicas de la Antigüedad y de la Edad Media. Estos 6 créditos equivalen a 150 horas de trabajo del estudiante y contemplan las horas presenciales en la empresa, institución o nos acogedor; las horas destinadas a la elaboración de informes de seguimiento y de la memoria final y las horas destinadas a tutorías intermedias. Las horas de dedicación a la empresa son aproximadamente 125h. El alumnado debe desarrollar estas prácticas externas conforme al proyecto formativo detallado en el convenio específico que cada estudiante firmará con la facultad y la institución en que se realicen las prácticas, en el que se incluyen los objetivos educativos y las actividades a desarrollar, así como la duración y el régimen de realización. El estudiante se compromete a incorporarse a la entidad colaboradora en la fecha acordada, cumplir los horarios previstos y respetar las normas fijadas por la entidad colaboradora, así como a mantener con la persona tutora la relación necesaria para conseguir los objetivos fijados de la estancia de prácticas.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Arqueologia [2500241]
Pla d'estudis: Grau en Arqueologia [811]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
14 p, 177.9 KB

Anglès
14 p, 137.3 KB

Castellà
14 p, 129.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2021-07-16, darrera modificació el 2023-01-21



   Favorit i Compartir