Didàctica de la Música [40825]
González Martín, Cristina
Gassull Bustamante, Cecilia
Pino Hoyos, Angela María
Casals Ibañez, Albert
Viladot Vallverdú, Laia
Pérez Moreno, Jèssica
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Título variante: Music Teaching
Título variante: Didáctica de la Música
Fecha: 2021-22
Resumen: L'assignatura mostrarà el destacat paper que la música hauria de desenvolupar al llarg del cilce vital (sobretot en relació a l'educació reglada), així com l'aportació de models i recursos per a les diferents etapes educatives i contextos formals d'aprenentatge. Es plantegen els objectius següents: · Apropiar-se de diferents teories i concepcions de l'aprenentatge com a eina per a l'anàlisi i reflexió de la pròpia tasca docent. · Comprendre els processos comunicatius que fan possible ensenyar i aprendre. 1 · Conèixer els elements del currículum i els processos de programació en didàctica de la música. · Conèixer tendències i problemàtiques a l'entorn de la tasca del professorat de música en les diverses etapes de l'educació i en relació a elements claus tals com la veu, la innovació educativa i la inclusió. · Conèixer les problemàtiques fonamentals de la recerca en l'àmbit de les didàctiques específiques, i de la música en particular. · Ser capaç de formular i fonamentar principis psicopedagògics en relació a la pròpia tasca docent.
Resumen: The subject will show the outstanding role that music should develop throughout the life cycle (especially in realtion to formal education) as well as the contributions of models and resources for the different educational stages and formal learning contexts. The following aims are set: - Appropriate diferent theories and conceptions of learning as a tool for the analysis and reflection of the teaching task itself. - Understand the communicative processes that make possible teaching and learning. - know the elements of the curriculum and the programming processes in music didactics. - Know trends and problems around the work of music teachers in the varius stages of education and related to the special issues as voice, innovation and integration. 1 the special issues as voice, innovation and integration. - Know the fundamental problems of research in the field of specific didactics, and music in particular. - Be able to formulate and ground psychopedagogical principles in relation to own's teaching practice.
Resumen: La asignatura mostrará el destacado papel que la música debería de desarrollar a lo largo del ciclo vital (sobre todo en relación a la educación reglada) así como la aportación de modelos y recursos para las diferentes etapas educativas y contextos formales de aprendizaje. Se plantean los objetivos siguientes: - Apropiarse de diferentes teorías y concepciones del aprendizaje como herramienta para el análisis y reflexión de la propia tarea docente. - Comprender los procesos comunicativos que hacen posible enseñar y aprender. 1 - Comprender los procesos comunicativos que hacen posible enseñar y aprender. - Conocer los elementos del currículo y los procesos de programación en didáctica de la música. - Conocer tendencias y problemáticas en torno a la labor del profesorado de música en las diversas etapas de la educación i en relación a elementos claves tales como la voz, la innovación educativa y la inclusión. - Conocer las problemáticas fundamentales de la investigación en el ámbito de las didácticas específicas, y de la música en particular. - Ser capaz de formular y fundamentar principios psicopedagógicos en relación a la propia tarea docente.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga [4312637]
Plan de estudios: Màster Universitari en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga [1381]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
8 p, 117.7 KB

Anglès
8 p, 116.8 KB

Castellà
8 p, 116.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2021-07-16, última modificación el 2023-09-17



   Favorit i Compartir