Intervenció i Assessorament Psicopedagògics a l'Educació Infantil i Primària [42976]
Castell Escuer, Tona
Berengueras Pont, Maria Merce
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Additional title: Psychopedagogic Intervention and Assessment in Pre-School and Primary Education
Additional title: Intervención y Asesoramiento Psicopedagógicos en Educación Infantil y Primaria
Date: 2021-22
Abstract: La intervenció psicopedagògica en educació infantil i educació primària parteix de la concepció que els principis reguladors del procés ensenyament-aprenentatge s'han d'adaptar específicament a les característiques i necessitats que presenten els infants, entesa tota l'actuació educativa en aquests nivells com preventiva. Per aquest motiu, s'han d'incorporar els mecanismes que permetin enfortir les competències bàsiques i la incorporació al món social per part dels infants. També és, en aquest nivells educatius, on s'hauran d'emfatitzar els processos de detecció precoç dels problemes associats a l'aprenentatge i el desenvolupament de l'alumnat, de manera que la prevenció secundària sigui eficaç. Els objectius que es plantegen són els següents: Valorar l'actuació educativa des d'un procés sistèmic. Conèixer els recursos i les mesures per a una escola inclusiva. Entendre i analitzar els processos d'intervenció psicopedagògica. Valorar els principis i models per a la intervenció psicopedagògica amb els infants, les famílies i el currículum. Conèixer el Disseny Universal per a l'aprenentatge i la seva aplicació per donar una atenció més personalitzada. Elaborar plans i programes d'intervenció psicopedagògica orientats a la millora dels processos d'ensenyament-aprenentatge. Prendre consciència del paper que cal assumir vers la intervenció psicopedagògica en educació infantil i educació primària. Adquirir noves competències professionals per a l'atenció a la diversitat i des d'una perspectiva comunitària de l'educació. Conèixer i valorar estratègies, programes i protocols per fomentar la diversitat cultural, sexual, ètnica, 1 Conèixer i valorar estratègies, programes i protocols per fomentar la diversitat cultural, sexual, ètnica, religiosa, lingüística o de qualsevol altre tipus.
Abstract: Psycho-pedagogical intervention in pre-school and primary education is based on the conception that the regulatory principles of the teaching-learning process need to be adapted to the specific characteristics and needs of pupils. These principles must be understood in terms of all educational activities at these levels as being preventive. For this reason they must incorporate mechanisms that strengthen basic skills and promote social inclusion for pupils. At this early level of education emphasis must be given to the processes of early detection of problems associated with learning and development so that secondary prevention can be effective. Specific objectives: See and value education as a systemic process. Be familiar with the resources and measures for an inclusive school. Understand and analyze the psycho-pedagogical processes required to intervene. Value the principles and models necessary for psycho-pedaogical intervention with students, their families and the school curriculum. Learn about universal learning design and its application to provide more personalized attention. Prepare plans and programs for psycho-pedagogical intervention orientated towards improving the teaching-learning process. Become aware of the role of psycho-pedagogical intervention in pre and primary school education. Acquire new professional skills to deal with diversity in education. Know and value strategies, programs and protocols to promote cultural, sexual, ethnic, religious, 1 Know and value strategies, programs and protocols to promote cultural, sexual, ethnic, religious, linguistic or any other type of diversity.
Abstract: La intervención psicopedagógica en Educación Infantil y Educación Primaria parte de la concepción de que los principios reguladores del proceso enseñanza-aprendizaje deben adaptarse específicamente a las características y necesidades que presentan los alumnos, entendiendo toda actuación educativa en estos niveles como preventiva. Por este motivo, se deben incorporar mecanismos que permitan fortalecer las competencias básicas y la incorporación al mundo social por parte de los alumnos. También es, en estos niveles educativos, donde se deberán enfatizar los procesos de detección precoz de los problemas asociados al aprendizaje y al desarrollo del alumnado, para que la prevención secundaria sea eficaz. Los objetivos que se plantean son los siguientes: Valorar la actuación educativa desde un proceso sistémico. Conocer los recursos y la medidas para una escuela inclusiva. Entender y analizar los procesos de intervención psicopedagógica. Valorar los principios y modelos para la intervención psicopedagógica con el alumnado, las familias y el currículum. Conocer el Diseño Universal para el aprendizaje y su aplicación para dar una atención más personalizada. Elaborar planes y programas de intervención psicopedagógica orientados a la mejora de los procesos de enseñanza-aprendizaje. Tomar conciencia del papel que se debe asumir sobre la intervención psicopedagógica en educación infantil y educación primaria. Adquirir nuevas competencias profesionales para la atención a la diversidad y desde una perspectiva comunitaria de la educación. Conocer y valorar estrategias, programas y protocolos para fomentar la diversidad cultural, sexual, 1 Conocer y valorar estrategias, programas y protocolos para fomentar la diversidad cultural, sexual, étnica, religiosa, lingüística o de cualquier otro tipo.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Psicopedagogia [4313754]
Study plan: Màster Universitari en Psicopedagogia [1168] ; Màster Universitari en Psicopedagogia [1446] ; Màster Universitari en Psicopedagogia [1447]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 121.1 KB

Anglès
5 p, 108.1 KB

Castellà
5 p, 107.6 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2021-07-16, last modified 2023-01-21



   Favorit i Compartir