Pràcticum [44309]
Margalló González, Ana María
Escobar Urmeneta, Cristina
Sanahuja Gavaldà, José María
Moore de Luca, Emilee
González-Monfort, Neus
Pallarés Monge, Oriol
Couso, Digna
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Practicum
Título variante: Prácticum
Fecha: 2021-22
Resumen: L'estructura del mòdul és comuna a totes les especialitats, tot i que el coordinador/a de pràctiques de cada especialitat proporcionarà informació sobre les concrecions del mòdul a cada especialitat. La centralitat de les pràctiques al màster fa que els continguts i desenvolupament del mòdul de pràctiques es relacionin tant amb el mòdul comú (Formació psicopedagògica i social) con amb els mòduls específics de cada especialitat. El treball que l'estudiant realitzarà al llarg del mòdul ha de servir-li per tenir contacte amb la realitat de la professió, i per aquest motiu es desenvolupa, en gran part, en un centre d'educació secundària sota la supervisió d'un mentor o mentora de pràctiques del centre i un/a tutor/a de pràctiques de la universitat. L'assignació del centre de pràctiques la realitzarà la coordinació de cada especialitat seleccionant els centres formadors, establerts des del Departament. Es prioritzaran els centres que pertanyen al programa de centres formadors i es tindrà en compte l'afinitat dels centres amb les línies de renovació pedagògica impulsades pel màster, tot i que també es mirarà de tenir en compte, quan sigui possible, la procedència geogràfica dels/de les alumnes. En primer lloc, l'estudiant haurà de conèixer la realitat d'un centre educatiu, les seves funcions, estructura i organització, així com integrar-se en la vida i les activitats del centre de pràctiques en general i de les grups on imparteix classe el seu mentor o mentora en particular. En segona instància haurà d'integrar-se en un grup 1 imparteix classe el seu mentor o mentora en particular. En segona instància haurà d'integrar-se en un grup classe i realitzar activitats d'intervenció tant amb acompanyament com de manera autònoma. En conjunt, la seva feina, tanten les fases de preparació a la universitat com en la seva estada en un centre de secundària, li ha de permetre posar en pràctica les competències necessàries per al seu desenvolupament professional, amb l'ajuda de la tutora o el tutor de la universitat, de la coordinació de pràctiques del centre i del mentor o mentor de pràctiques del centre.
Resumen: This module is compulsory for the various specializations offered in this master's degree. The structure and the contents of this module linked to the areas of psychology, pedagogy and social education are common to all specializations. The programme is also tailored to meet the goals of each specialisation. Specialization coordinators will provide students, in due time, with information about the specific contents and goals. Students do their internships in educational establishments under the supervision of a school mentor and a university practicum tutor, who will guide them in this first contact with the professional world in the field of education. Specialization coordinators are responsible for allocating students to the educational establishments and for assigning them a university tutor. Educational establishments must be part of the school network promoted by the Department of Education of the Catalan Government. Priority will be given to schools and institutions with a skills-based curriculum aligned with the kind of teaching proposals promoted in this master's degree. If possible, students' place of residence will be taken into consideration. During their internships students are expected to become familiar with the goals, structure and organisation of the school or educational institution that hosts them. First, they should also take an active part in the academic and non-academic tasks the school sets them. Second, they should become familiar with the classroom dynamics and curriculum requirements of a particular class. Third, they should assist their school mentors and 1 dynamics and curriculum requirements of a particular class. Third, they should assist their school mentors and conduct both supervised and autonomous classroom activities. Finally they should design, implement and evaluate a pedagogical project. During the internship period, and with the help of their school practicum coordinator, their school mentor and their university tutor, students are expected to develop professional teaching competences.
Resumen: La estructura del módulo es la misma en todas las especialidades aunque el/la coordinador/a de prácticas de cada especialidad proporcionará información sobre las concreciones del módulo a cada especialidad. La centralidad de las prácticas determina que los contenidos y desarrollo del módulo de prácticas se relacionen tanto con el módulo común (formación psicopedagógica y social) como con el módulo correspondiente a cada especialidad. El trabajo que el estudiante realizará durante el módulo le servirá para tener contacto con la realidad de la profesión por lo que se desarrolla en gran parte en un centro de educación secundaria bajo la supervisión de un tutor de prácticas en el centro y un tutor de prácticas en la universidad. La asignación del centro de prácticas la realizará la coordinación de cada especialidad que seleccionará los centros formadores, establecidos por el Departament. Se priorizarán los centros del programa de centros formadores y se tendrá en cuenta la afinidad de los centros con las líneas de renovación pedagógica impulsadas por el máster. Cuando sea posible, también se tendrá en cuenta la procedencia geográfica de los alumnos. 1 En primer lugar, el estudiante deberá conocer la realidad de un centro educativo, sus funciones, estructura y organización. También deberá integrarse en la vida y las actividades del centro de prácticas en general y de su tutor en relación al centro. En segundo lugar, deberá integrarse en un grupo clase y llevar a cabo actividades de intervención acompañadas y autónomas. En conjunto, la labor del estudiante, tanto en las clases de preparación a la universidad como en su estancia en el centro de secundaria, le permitirán poner en práctica las competencias necesarias para su desarrollo profesional. Para lograrlo, contará con la ayuda del tutor de universidad, del coordinador de prácticasdel centro y del mentoro mentora de prácticas del centro.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4310486]
Plan de estudios: Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1141] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1216] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [932] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [934] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [936] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [941] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 109.8 KB

Anglès
6 p, 108.5 KB

Castellà
6 p, 110.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2021-09-10, última modificación el 2023-06-12



   Favorit i Compartir