Google Scholar: cites
La relación entre investigación y la práctica en el aula : Un binomio posible y deseable
Birello, Marilisa (Universitat Autònoma de Barcelona)
Gil-Juan, Maria-Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona)
Delgado, Rosalía (Universitat Autònoma de Barcelona)
Planàs, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)

Títol variant: La relació entre recerca i la pràctica a l'aula : Un binomi possible i desitjable
Títol variant: The Relationship between Research and Classroom Practice : A possible and Desirable Duo
Data: 2022
Resum: La relación entre la investigación y la práctica en el aula es una cuestión que interesa y preocupa tanto al mundo académico como al mundo de la escuela. Este artículo presenta la discusión entre tres docentes que trabajan a caballo entre la escuela y la universidad sobre cuestiones candentes relativas a la educación lingüística y literaria, la potencialmente fructífera relación entre escuela y universidad, y la necesidad de creación de puentes institucionales entre ambos ámbitos. Los participantes concluyen que es necesaria una colaboración escuela- universidad que vaya más allá de situaciones concretas y aisladas. Hace falta una propuesta de colaboración que se construya a través del diálogo para dar respuestas a las necesidades que la sociedad cambiante plantea en el día a día de la escuela.
Resum: La relació entre la recerca i la pràctica a l'aula és una qüestió que interessa i preocupa tantal món acadèmic com al món de l'escola. Aquest article presenta la discussió entre tres docents que treballen a cavall entre l'escola i la universitat sobre qüestions candents relatives a l'educació lingüística i literària, la potencialment fructífera relació entre escola i universitat, i la necessitat de creació de ponts institucionals entre tots dos àmbits. Els participants conclouen que és necessària una col·laboració escola-universitat que vagi més enllà de situacions concretes i aïllades. Cal una proposta de col·laboració que es construeixi a través del diàleg per donar respostes a les necessitats que la societat canviant planteja en el dia a dia de l'escola.
Resum: The relationship between research and classroom practice is an issue of equal interest and concern to both domains. This article presents a discussion among three teachers who combine jobs in both secondary education and university contexts. They explore various issues related to language and literary education, the potentially fruitful interface between school and university, and the need for institutional bridging between the two spheres. The participants conclude that there is a need for school-university collaboration that goes beyond specific, isolated situations but is instead constructed through ongoing dialogue in order to respond to the challenges that an ever-changing society poses in the day-to-day life of schools.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 1 (2022) , p. 75-79 (Other) , ISSN 2604-5613

Adreça original: https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v5-n1-birello-gil-delgado-etal
DOI: 10.5565/rev/clil.88


5 p, 531.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > CLIL. Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2022-02-11, darrera modificació el 2023-10-01



   Favorit i Compartir