The impact of 'competition for the market' regulatory designs on intercity bus prices
Asensio Ruiz de Alda, Francisco Javier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Matas i Prat, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada, 2022
Descripció: 19 pag.
Resum: Spain regulates its intercity bus market by means of a 'competition for the market' mechanism, whose design has been modified several times in the last years. This implies that current services are operated under contracts whose conditions are heterogeneous. We take advantage of such fact to empirically measure the impact that regulatory designs may have on fares paid by the users. The results show very large differences between routes whose contracts were awarded under relatively open conditions compared to regionally regulated routes or very old contracts whose concessions were extended and have not been retendered.
Ajuts: Ministerio de Ciencia e Innovación RTI2018-097434-B-I00
Nota: Aquesta investigació ha rebut finançament de la Fundació BBVA
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 01.22
Document: Working paper
Matèria: Intercity buses ; Prices ; Tendering ; Competition for the market

Adreça alternativa: https://www.uab.cat/web/recerca/working-papers-1292571229094.html


19 p, 2.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Working papers > Departament d'Economia Aplicada. Documents de treball

 Registre creat el 2022-02-28, darrera modificació el 2024-05-14



   Favorit i Compartir