Google Scholar: citas
Per què les xarxes socials revolucionen l'agenda setting dels mitjans
Meso Ayerdi, Koldo (Universidad del País Vasco)
Rivero Santamarina, Diana (Universidad del País Vasco)
Tous, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Larrondo Ureta, Ainara (Universidad del País Vasco)

Título variante: Why social networks revolutionize media agenda setting
Fecha: 2016
Resumen: L'aparició recent de les xarxes socials ha influït notòriament en la teoria de l'establiment d'agenda (agenda setting) i ha generat alguns dubtes sobre si són realment els mitjans els que configuren l'agenda social o bé si són els usuaris els que decideixen quins són els temes més importants del moment. Aquest article tractarà de comprovar si estem en les albors d'una democratització del procés d'establiment d'agenda mitjançant els temes del moment (trending topics) i, si és així, en quina mesura això modifica l'activitat professional dels periodistes. Per aquest motiu, analitzarem quins són els temes que es converteixen en temes del moment a Twitter i els compararem amb les informacions de portada dels diaris de referència espanyols (El País, El Mundo, ABC, La Razón, La Vanguardia i El Correo) i amb les notícies més llegides en les edicions en línia d'aquests diaris.
Resumen: The recent emergence of social networking sites has notably influenced the agenda-setting theory, generating some doubts about whether the media really set the social agenda or if users decide which are the most important issues of the moment. This article will try to check if, with trending topics, we are at the dawn of a democratization of the agenda-setting process and, if this is true, to what extent this situation modifies the professional activity of journalists. In order to do this, we will analyze the issues that become trending topics on Twitter and we will compare them with the news on the front pages of Spain's leading newspapers (El País, El Mundo, Abc, La Razón, La Vanguardia and El Correo) and with the most widely read news articles in these newspapers' online editions.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; Versió publicada
Materia: Audiència ; Agenda setting ; Xarxes socials ; Trending topics ; Diaris ; Audiences ; Social networks ; Newspapers
Publicado en: Periodística, Núm. 17 (2016) , p. 11-26, ISSN 2013-9985

Adreça original: http://revistes.iec.cat/index.php/periodistica/article/view/145846
DOI: 10.2436/revper.v0i17.145846


16 p, 359.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2022-03-08, última modificación el 2023-01-16



   Favorit i Compartir