Scopus: 2 cites, Google Scholar: cites
"Let's talk about el catalan's ;)" Student teachers' use of plurilingual and plurimodal resources in WhatsApp interaction
Dooly Owenby, Melinda
Czura, Anna

Edició: 1st Edition
Publicació: Routledge, 2021
Resum: In this chapter, we explore code-switching choices in a multimodal mobile-supported exchange between future foreign language teachers, paying particular attention to the impact of the co-participants' code-switching on the sequentiality of the interaction. Extending from the observation that emoji may have more communicative purposes than simply conveying emotions or pictorially representing facial expressions or gestures (Kelly and Watts, 2015), it is suggested that emojis may be deployed to orchestrate the interaction (e. g. mitigation through humour) or to elicit a next-turn interaction from other participants (e. g. orientation of an expected response). This study, which uses Conversation Analysis (CA), seeks to deepen our understanding of the impact of technology on interactional practices in intercultural settings by exploring a WhatsApp interaction during a Virtual Exchange (VE) in a language teacher education course.
Ajuts: European Commission. Horizon 2020 845783
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Capítol de llibre
Publicat a: Plurilingual Classroom Practices and Participation, 2022, p. 200-211, ISBN 9781003169123

DOI: 10.4324/9781003169123-22


12 p, 936.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües (GREIP)
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2022-03-14, darrera modificació el 2023-10-15



   Favorit i Compartir