Web of Science: 0 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
The Role of Emotions in Classroom Conflict Management. Case Studies Geared Towards Improving Teacher Training
Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
González Parera, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Manero, Borja (Complutense University of Madrid. Software Engineering and Artificial Intelligence Department)

Data: 2022
Resum: The purpose of this paper is twofold: firstly, to explore the emotional aspects underlying classroom conflict management, and secondly, to apply these notions to the contrasted analysis of two case studies. Our findings underscore the importance of examining teachers' emotional regulation to better understand their performance when dealing with conflicts that affect classroom climate. In the final section, we make suggestions for introducing this perspective into initial teacher training through the use of Virtual Reality, a scenario that would allow pre-service teachers to experiment, record and reflect on affective and attitudinal issues that are decisive for effective classroom conflict management.
Ajuts: Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades RTI2018-096401-A-I00
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Classroom climate ; Emotion ; Secondary school ; Conflict resolution ; Teacher training ; Virtual reality
Publicat a: Frontiers in psychology, Vol. 13 (march 2022) , ISSN 1664-1078

DOI: 10.3389/fpsyg.2022.818431
PMID: 35369238


15 p, 2.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2022-04-26, darrera modificació el 2023-10-01



   Favorit i Compartir