Google Scholar: cites
Learning and Teaching Through the Online Environmental Justice Atlas : From Empowering Activists to Motivating Students
Walter, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Weber, Lena (Universitat Autònoma de Barcelona)
Temper, Leah (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2020
Resum: The chapter analyzes how the Environmental Justice Atlas (EJAtlas. org), an online interactive platform developed to visualize and study struggles against environmental injustices worldwide, is used in higher education curricula to teach environmental justice and sustainability themes.
Ajuts: European Commission 695446
Nota: Unidad de excelencia María de Maeztu CEX2019-000940-M
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar
Matèria: Environmental justice atlas ; Environmental justice
Publicat a: New directions for Teaching and Learning, Vol. 2020, Num. 161 (March 2020) , p. 101-121, ISSN 1536-0768

DOI: 10.1002/tl.20376


Postprint
36 p, 917.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències > Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2022-05-13, darrera modificació el 2023-05-12



   Favorit i Compartir