Ecologia [100988]
Claramunt López, Bernat
Pla Rabes, Sergi
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències

Título variante: Ecology
Título variante: Ecología
Fecha: 2022-23
Resumen: Es tracta d'una assignatura de segon curs que introdueix l'alumne en els conceptes, mètodes i aplicacions més bàsics de l'ecologia. Igualment aplica aquests principis a estudis de casos específics amb particular rellevància social com l'epidemiologia, el control biològic o el canvi global. Fa èmfasi especial en les relacions dels organismes amb el medi físic, l'estructura i la dinàmica de les poblacions i les comunitats, i la transferència de matèria i energia dins les comunitats i els ecosistemes. En el mateix curs, l'estudiant integra aquests coneixements bàsics amb una visió específica de l'ecologia dels microorganismes a l'assignatura obligatòria d'Ecologia Microbiana. Els continguts i competències de l'assignatura d'Ecologia estan també relacionats amb els impartits a les assignatures obligatòries de primer de Biologia Vegetal i Biologia Animal, i de tercer de Microbiologia Ambiental, així com amb les optatives Edafologia i Fisiologia Vegetal Aplicada. L'objectiu principal de l'assignatura és proporcionar la formació bàsica per a l'estudi de l'estructura i el funcionament dels sistemes naturals en diversos nivells d'organització: 1. Organismes: formant l'alumne en els conceptes bàsics relacionats amb l'autoecologia, és a dir la relació dels éssers vius amb el medi, proporcionant els coneixements bàsics de la formalització dels paràmetres ambientals per a la seva anàlisi ecològica. 2. Poblacions: formant l'alumne en el concepte de població i les seves accepcions, i introduint-lo en les tècniques de valoració de l'abundància d'organismes, i de seguiment i modelització de la dinàmica de les poblacions. 1 3. Comunitats: ensenyant l'alumne a avaluar l'estructura de les comunitats, les relacions funcionals entre espècies (competència interespecífica, depredació, simbiosi) i les seves manifestacions a nivell de comunitat (xarxes tròfiques); i a analitzar la seva dinàmica en el temps (successió i pertorbacions). 4. Ecosistemes: Introduint l'alumne en les característiques generals del medi que són rellevants per comprendre els intercanvis de matèria i energia a les xarxes tròfiques, com a pas necessari per a l'estudi dels cicles biogeoquímics.
Resumen: This is a second course subject that introduces the student to the most basic concepts, methods and applications of ecology. It also applies these principles to studies of specific cases with particular social relevance such as epidemiology, biological control or global change. It places special emphasis on the relationships between organisms with the physical environment, the structure and dynamics of populations and communities, and the transfer of matter and energy within communities and ecosystems. In the same course, the student integrates these basic knowledge with a specific vision of the ecology of microorganisms to the compulsory subject of Microbial Ecology. The contents and competences of the subject of Ecology are also related to those taught in the compulsory subjects of Plant Biology and Animal Biology, and of Environmental Microbiology, as well as with the optative Edaphology and Applied Vegetable Physiology. The main objective of the course is to provide basic training for the study of the structure and functioning of natural systems at various levels of organization: 1. Organisms: forming the student in the basic concepts related to autoecology, that is to say, the relation of living beings to the environment, providing the basic knowledge of the formalization of the environmental parameters for their ecological analysis. 2. Populations: forming the student in the concept of population and their meanings, and introducing it into techniques for assessing the abundance of organisms, and monitoring and modeling the dynamics of populations. 3. Communities: teaching the student to evaluate the structure of communities, the functional relationships 1 3. Communities: teaching the student to evaluate the structure of communities, the functional relationships between species (interspecific competition, depredation, symbiosis) and their community-level manifestations (trophic networks); and to analyze its dynamics in time (succession and disturbances). 4. Ecosystems: Introducing the student to the general characteristics of the environment that are relevant to understanding the exchanges of matter and energy in the trophic networks, as a necessary step for the study of biogeochemical cycles.
Resumen: Se trata de una asignatura de segundo curso que introduce al alumno en los conceptos, métodos y aplicaciones más básicos de la ecología. Igualmente aplica estos principios a estudios de casos específicos con particular relevancia social como la epidemiología, el control biológico o el cambio global. Hace énfasis en las relaciones de los organismos con el medio físico, la estructura y la dinámica de las poblaciones y las comunidades, y la transferencia de materia y energía dentro de las comunidades y los ecosistemas. En el mismo curso, el estudiante integra estos conocimientos básicos con una visión específica de la ecología de los microorganismos en la asignatura obligatoria de Ecología Microbiana. Los contenidos y competencias de la asignatura de Ecología están también relacionados con los impartidos en las asignaturas obligatorias de primero de Biología Vegetal y Biología Animal, y de tercero de Microbiología Ambiental, así como con las optativas Edafología y Fisiología Vegetal Aplicada. El objetivo principal de la asignatura es proporcionar la formación básica para el estudio de la estructura y el funcionamiento de los sistemas naturales en varios niveles de organización: 1. Organismos: formando al alumno en los conceptos básicos relacionados con la autoecología, es decir la relación de los seres vivos con el medio, proporcionando los conocimientos básicos de la formalización de los parámetros ambientales para su análisis ecológica. 2. Poblaciones: formando al alumno en el concepto de población y sus acepciones, y introduciéndolo en las técnicas de valoración de la abundancia de organismos, y de seguimiento y modelización de la dinámica de las poblaciones. 1 3. Comunidades: enseñando al alumno a evaluar la estructura de las comunidades, las relaciones funcionales entre especies (competencia interespecífica, depredación, simbiosis) y sus manifestaciones a nivel de comunidad (redes tróficas); y analizar su dinámica en el tiempo (sucesión y perturbaciones). 4. Ecosistemas: Introduciendo el alumno en las características generales del medio que son relevantes para comprender los intercambios de materia y energía en las redes tróficas, como paso necesario para el estudio de los ciclos biogeoquímicos.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Microbiologia [2500502]
Plan de estudios: Grau en Microbiologia [816]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 109.7 KB

Anglès
6 p, 109.0 KB

Castellà
6 p, 109.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2022-07-01, última modificación el 2023-01-22



   Favorit i Compartir