Investigació Comercial I [102355]
Rialp Criado, Josep
Roca Batlle, Monica
Gimeno Sanchez, Anna
Isierte Moreno, Laura Victoria
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Título variante: Market Research I
Título variante: Investigación Comercial I
Fecha: 2022-23
Resumen: En aquesta assignatura es presenten els projectes d'investigació comercial com l'eina més usual d'obtenció d'informació, amb la finalitat de reduir la incertesa inherent a qualsevol procés de decisió en l'àmbit comercial de l'empresa. En concret, es presenten els diferents components d'un projecte d'investigació i s'analitza com efectuar un experiment, una enquesta estructurada o una investigació qualitativa, així com el tractament informàtic d'enquestes i la forma d'obtenir, seleccionar i explotar dades secundàries. L'estudi d'aquestes tècniques es fa de manera que l'estudiant aprengui la utilització general i, per tant, sigui capaç d'aplicar-les també a altres àmbits a més del màrqueting. Addicionalment, s'estudien tècniques i tests estàndards d'investigació utilitzats específicament en màrqueting: test de concepte, test de producte, test de comunicació, etc. Tot això sense oblidar la rellevància per a la investigació de les noves tecnologies de la informació i la comunicació (internet, mòbils, xarxes socials) que faciliten l'elaboració dels projectes.
Resumen: This course presents commercial research projects as the most common tool for obtaining information in order to reduce the uncertainty inherent in any decision process in the commercial area of the company. Different components of research projects are presented. Specifically, we analyze how to perform an experiment, a structured survey or a qualitative research, as well as the computer processing of surveys and how to obtain, choose and exploit secondary data. Students will learn how to use these techniques and, therefore, they will be able to apply them to other areas beyond marketing. In addition, standard techniques and tests used specifically in marketing research are discussed, for example concept test, product test and/or communication test. This subject does not forget the relevance of new technologies of information and communication (internet, mobile, social networks) for research to facilitate the development of projects.
Resumen: En esta asignatura se presentan los proyectos de investigación comercial como la herramienta más usual de obtención de información, con la finalidad de reducir la incertidumbre inherente a cualquier proceso de decisión en el ámbito comercial de la empresa. En concreto, se presentan los diferentes componentes de un proyecto de investigación y se analiza cómo efectuar un experimento, una encuesta estructurada o una investigación cualitativa, así como el tratamiento informático de encuestas y la forma de obtener, seleccionar y explotar datos secundarios. El estudio de estas técnicas se hace de manera que el estudiante aprenda la utilización general y, por tanto, sea capaz de aplicarlas también a otros ámbitos además del marketing. Adicionalmente, se estudian técnicas y tests estándares de investigación utilizados específicamente en marketing: test de concepto, test de producto, test de comunicación, etc. Todo ello sin olvidar la relevancia para la investigación de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación (internet, móviles, redes sociales) que facilitan la elaboración de los proyectos.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Grau en Economia [2501573] ; Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [2501572]
Plan de estudios: Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1102] ; Pla d'Estudis en Economia [1407] ; Pla d'Estudis en Economia [1408] ; Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1416] ; Pla d'Estudis d' Administració i Direcció d'Empreses [1417] ; Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [1420] ; Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950] ; Pla d'Estudis d'Administració i Direcció d'Empreses Dret [994]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 108.8 KB

Anglès
6 p, 108.0 KB

Castellà
6 p, 108.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2022-07-01, última modificación el 2023-10-21



   Favorit i Compartir