Treball de final de grau [100535]
Carbonell i Buades, Marià
Orriols i Alsina, Anna
Rico Camps, Daniel
Vidal Oliveras, Jaime
Llorens Moreno, Núria
Carrero Santamaría, Eduardo
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Título variante: Bachelor's Degree Final Project
Título variante: Trabajo de fin de grado
Fecha: 2022-23
Resumen: I-Objectius: Amb la realització del Treball de Final de Grau (TFG) es pretén que l'alumne desenvolupi una sèrie de competències específiques, indicadores del nivell de maduresa que ha assolit durant els seus estudis de Grau. Aquestes competències són pricipalment : 1-Demostrar que coneix l'evolució de la imatge artística des de l'Antiguitat fins a la cultura visual contemporània. 2-Fer palès que domina la problemàtica, el vocabulari i els conceptes fonamentals de la teoria de l'art. 3-Deixar clar que posseeix coneixements específics sobre els principals camps d'estudi de la història de l'art, així com sobre els temes i debats historiogràfics i metodològics més importants de la disciplina. 4-Mostrar la seva capacitat d'anàlisi dels coneixements adquirits en les seves diverses facetes (formal, 1 4-Mostrar la seva capacitat d'anàlisi dels coneixements adquirits en les seves diverses facetes (formal, iconogràfica, tècnica, estètica, recepció). 5-Saber aplicar les metodologies pròpies de la disciplina a l'estudi d'un tema. II-Caràcter i tipologia del treball : a) No es tracta de realitzar una recerca nova o inèdita, sinó de familiaritzar-se amb les eines, les problemàtiques, les metodologies i els objectius de la recerca universitària, amb l'objecte de desenvolupar un treball crític sobre una temàtica determinada. L'estudiant ha de demostrar la seva capacitat per cercar, seleccionar i interpretar un conjunt de materials i de fonts de caràcter artístic, textual, fotogràfic, fílmic, arxivístic, etc, amb l'objectiu de formular nous interrogants sobre un tema en concret, d'organitzar el seu estudi, estructurar la seva exposició d'una manera clara i ordenada, i arribar, finalment, a unes conclusions ben elaborades. Es tracta, doncs, d'un treball fonamentalment acadèmic, no pas d'un treball de recerca en el sentit estricte, el qual ha de permetre una avaluació global i sintètica de les competències específiques i transversals associades al Grau d'Història de l'Art. b) Els temes han de ser «oberts» i no massa tancats en qüestions particulars. Per exemple, no es tracta de fer un treball sobre la biografia d'un artista ja estudiat en altres assignatures del Grau, sinó d'analitzar temes transversals que impliquin l'abordatge de qüestions metodològiques i el tractament d'aspectes formatius poc desenvolupats durant els estudis de Grau. Es valoraran molt positivament el temes de llarg recorregut, és a dir, qüestions que impliquin l'anàlisi d'una tipologia arquitectònica en diferents èpoques (o cultures), el fenomen de la vida i la pervivència de les imatges, la història crítica d'una tècnica artística, els canvis i les continuïtats en el conceptes teòric-artístics, les transformacions dels agents de la història social de l'art, etc. Ha de quedar ben clar que un treball que consisteixi en la simple recopilació d'informació, si no va acompanyada de la seva necessària interpretació, no es considerarà complet. Els treballs que es limitin a la sola acumulació de materials d'estudi seran considerats com a no avaluables.
Resumen: I-Objectives: With the completion of the Final Degree Project (FDP), the student is expected to develop a series of specific competences, indicating the level of maturity he/she has acquired during his undergraduate studies. These competences are mainly: 1-Demonstrate that you know the evolution of the artistic image from Antiquity to contemporary visual culture. 2-Demonstrate that you know the discussion, the vocabulary and the fundamental concepts of art theory. 3-Show that you have specific knowledge on the main fields of study of art history, as well as on the most important topics and historiographical and methodological debates of the discipline. 4-Show your ability to analyze the knowledge acquired in its different aspects (formal, iconographic, technical, 1 4-Show your ability to analyze the knowledge acquired in its different aspects (formal, iconographic, technical, aesthetic, reception). 5-Know how to apply the methodologies of the discipline to the study of a topic. II-Character and type of work: a) It is not a question of carrying out a new or unpublished research, but of becoming familiar with the tools, the problems, the methodologies and the objectives of the university research. The goal is to develop a critical work on a certain subject. The student must demonstrate his / her capacity to look for, select and interpret a set of materials and sources of different type (artistic, textual, photographic, filmic, archival, etc. ). The aim is to set out new questions on a specific topic, of organizing their study, structure their exposure in a clear andorderly way and finally arrive at some well-made conclusions. It is, then, a fundamentally academic work, not a research work in the strict sense. It allows a global and synthetic evaluation of the specific and transversal competences associated with the Degree in History of Art. b) The topics have to be"open" and not too closed in particular issues. It is not about doing a work on the biography of an artist already studied in other subjects of the Degree. The student has to analyze cross-cutting issues that involve an approach to methodological issues and the treatment of less developed formative aspects during the Degree studies. Very long-term subjects will be highly valued. That is, questions that involve the analysis of an architectural typology in different periods (or cultures), the phenomenon of life and the survival of images, the critical history of an artistic technique, the changes and the continuities in the theoretical-artistic concepts, the transformations of the agents of the social history of art, etc. A work consisting of the simple collection of information, if not accompanied by its necessary interpretation, will not be considered complete. The works that are limited to the mere accumulation of study materials will be considered as "not assessable".
Resumen: I-Objetivos: Con la realización del Trabajo de Final de Grado (TFG) se pretende que el alumno desarrolle una serie de competencias específicas, indicadoras del nivel de madurez que ha adquirido durante sus estudios de Grado. Estas competencias son principalmente: 1-Demostrar que conoce la evolución de la imagen artística desde el Antigüedad hasta la cultura visual contemporánea. 2-Evidenciar que domina la problemática, el vocabulario y los conceptos fundamentales de la teoría del arte. 3-Poner de manifiesto que posee conocimientos específicos sobre los principales campos de estudio de la historia del arte, así como sobre los temas y debates historiográficos y metodológicos más importantes de la disciplina. 1 4-Mostrar su capacidad de análisis de los conocimientos adquiridos en sus distintas facetas (formal, iconográfica, técnica, estética, recepción). 5-Saber aplicar las metodologías propias de la disciplina al estudio de un tema. II-Carácter y tipología del trabajo: a) No se trata de realizar una investigación nueva o inédita, sino de familiarizarse con las herramientas, las problemáticas, las metodologías y los objetivos de la investigación universitaria, con el objeto de desarrollar un trabajo crítico sobre una temática determinada. El estudiante ha de demostrar su capacidad para investigar, seleccionar e interpretar un conjunto de materiales y de fuentes de carácter artístico, textual, fotográfico, fílmico, archivístico, etc. , con el objetivo de formular nuevos interrogantes sobre un tema en concreto, de organizar su estudio, estructurarsu exposición de forma clara y ordenada y llegar, finalmente, a unas conclusiones bien elaboradas. Se trata, pues, de un trabajo fundamentalmente académico, no de un trabajo de investigación en el sentido estricto, que permita una evaluación global y sintética de las competencias específicas y transversales asociadas al Grado de Historia del Arte. b) Los temas tienen que ser «abiertos» y no demasiado cerrados en cuestiones particulares. Por ejemplo, no se trata de hacer un trabajo sobre la biografía de un artista ya estudiado en otras asignaturas del Grado, sino de analizar temas transversales que impliquen un abordaje de cuestiones metodológicas y el tratamiento de aspectos formativos poco desarrollados durante los estudios de Grado. Se valorarán muy positivamente los temas de largo recorrido, es decir, cuestiones que impliquen el análisis de una tipología arquitectónica en distintas épocas (o culturas), el fenómeno de la vida y la pervivencia de las imágenes, la historia crítica de una técnica artística, los cambios y las continuidades en los conceptos teórico-artísticos, las transformaciones de los agentes de la historia social del arte, etc. Debe remarcarse que un trabajo que consista en la simple recopilación de información, si no va acompañada de su necesaria interpretación, no se considerará completo. Los trabajos que se limiten a la mera acumulación de materiales de estudio serán considerados como no evaluables.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Història de l'art [2500239]
Plan de estudios: Grau en Història de l'Art [807]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
8 p, 117.6 KB

Anglès
6 p, 108.6 KB

Castellà
6 p, 110.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2022-07-08, última modificación el 2023-06-01



   Favorit i Compartir